„Вярвай в по-доброто“ – 19 топ дизайнери в подкрепа на Джо Байдън

Тезата „модата е политически акт“ звучи като клише, но в този момент отговаря напълно на истината. Не е нужно да търсите много, за да откриете примери в по-новата американска история – като се започне от тениските на Мария Грация Кюри „Ние всички трябва да сме феминистки“, направени за Christian Dior, и се завърши с новаторската колекция на Kerby Jean-Raymond от 2016 г., посветена на полицейското насилие и движението „Животът на чернокожите има значение“.

 

В навечерието на президентските избори в Съединените щати тази година модните асове отново решиха да заявят позиция. Ето защо 19 американски топ дизайнери се събраха, за да създадат облекла в подкрепа на кандидатурата на Джо Байдън за президент. Те пускат обща колекция, озаглавена „Вярвай в по-доброто“. В нея се ключват имена като Вера Уанг, Джоузеф Алтузара, Виктор Глемо и Тори Бърч.

„Радваме се да обявим създаването на тази колекция, състояща се от артикули на достъпни цени. Тя е дело на група талантливи американски модни дизайнери, някои от които са с много различни почерци“, казва Руфъс Гифърд, заместник-мениджър на кампанията.

„Ние се борим да върнем душата на нацията и виждаме, че американците в цялата страна се събират под различни форми, за да подкрепят кандидат-президентската двойка на Демократическата партия – Джо Байдън и Камала Харис, защото те са лидери, които обединяват и повдигат духа на страната. Благодаря на тези дизайнери, на тези трудолюбиви мъже и жени, че отделиха от времето и от таланта си, за да ни помогнат в тези избори!“ – продължава Гифърд.

Джо Байдън и Камала Харис.

Това не е първият път, когато модни дизайнери се обединяват зад кандидати на Демократическата партия – през 2016 г. те шиха тениски за Хилари Клинтън. Преди това със свои дрехи се обявиха в подкрепа на акциите на Барак Обама като президент. Сегашната колекция „Вярвай в по-доброто“ е най-разнообразната в сравнение с досегашните. Част от дизайнерите като Джейсън Ву, Прабал Гурунг и Джонатан Коен избраха класиката – традиционни тениски с политически послания. Други заложиха на по-екстравагантни решения: Лизи Фортунато създаде колие „Джо“, Карли Кушни – тениска над пъпа, а Том Браун нарисува шал, на който се чете посланието: „Вярвай в по-доброто“.

Моник Пеан е избродирала думата „Единство“ на кафява маска за лице. „Исках с всеки шев да предада разнообразния характер на Америка“, казва дизайнерката. „Убедена съм, че Байдън и Харис могат да обединят страната ни и да ни помогнат да защитим гражданските си права, като ни осигурят добри възможности за живот – здраве, сигурност, равен шанс всеки американец да развие качествата си“ – подчертава Пеан. Джоузеф Алтузара обяснява, че идеята за неговия шал е вдъхновена от историята – от борбата за повече права на работниците. „Никак не е случайно, че с този шал може и да се маскирате – да скриете лицето си – така искам да върна на този аксесоар политическата му употреба“ – допълва Алтузара.

Джоузеф Алтузара.

Той не е единственият, който се вдъхновява от миналото. Аурора Джеймс от от Brother Vellies ушива суичър с надпис „Ние правим разликата. Афроамериканки за Байдън/ Харис 2020″.  Дизайнът е вдъхновен от минали президентски кампании – от 60-е, 70-е и 80-е години. Това е битката на живота ни и трябва да направим всичко по силите си, за да насърчим хората да гласуват за Джо Байдън и Камала Харис – за това съм невероятно горда, че участвам в това“, казва Джеймс.

Моник Пеан.

Колекцията е шита изцяло в Съединените щати във фабрики, обединени в подкрепата си за кампанията на Джо Байдън. Цените на артикулите са около 60 долара или малко по-малко. Идеята е да са достъпни за феновете на модните марки, като същевременно сумите отиват в подкрепа на кандидат-президентската двойка Джо Байдън и Камала Харис.