Тя и Той на здравословното хранене

Представяме ви Вени и Анди – Тя и Той на здравословното хранене. Партньори, както в живота, така и в готварското изкуство. Заедно те създават невероятно вкусни и питателни вегетариански шедьоври.

Уебсайтът им  – wellnessdove.com, набира все по-голяма популярност във Великобритания, което е напълно обяснимо. Става дума за една модерна и динамична, увлекателно написана и прекрасно илюстрирана онлайн кулинарна книга.  

На wellnessdove.com ще разберете защо базираната на растения храна означава здраве и перфектна кондиция. Ще откриете най-апетитните рецепти – от ароматни супи, свежи салати и оригинални предястия, до изкусителни основни ястия и неповторими десерти. А „черешката  на тортата“ са безценните практически съвети как да живеете здравословно, лишавайки се от излишните килограми.

Вегетарианската храна не ни разделя, тя е за всички нас

Както си вечеряме обикновено…

Представете си реалната житейска ситуация, в която попадат Вени и Анди. Поканили сте гости, стари приятели, които не сте виждали от доста време. Но вие се храните и приготвяте ястия на растителна основа, а те имат друг начин на живот. Всъщност дамата, която ще ви гостува, дори в момента се е подложила на нисковъглехидратна кето диета…

Естествено, започвате да се притеснявате за храната, която ще поднесете, какво точно да сервирате, дали менюто ще се хареса на гостите ви, и дали те няма да си тръгнат гладни и разочаровани. Нали в крайна сметка те се хранят по „противоположния“ на вас начин…

Но… в крайна сметка цялата вечер преминава добре. Всъщност всичко е страхотно, а гостите остават много доволни от кулинарните ви предложения.

Вегетарианската кухня е подходяща за всеки повод

Логично е първоначално да сте притеснени при подобна среща. Но след това се налага добре да обмислите с какви кулинарни хватки да плените гостите си. И стигате до извода, че растенията имат отговор на всичките ви колебания и въпросителни. Защо ли? Растенията са най-естествената храна за хората, която всички обичаме. А и има такова разнообразие от растения, че можете да задоволите изискванията дори на най-претенциозната диета.

И ето го вашето веганско меню

За да „хванете“ гостите си от първата секунда, като предястие може да предложите вкусна супа от сурови слънчогледови семки с краставица. След това, на масата идва голямата купа прясна зелена салата с броколи и тофу. За основно ястие сервирате меки и хрупкави хапки от бял боб, полети с най-лесния за приготвяне, но ужасно вкусен сос от кашу. Като гарнитура предлагате пръчици от тиквички. А за още по-голямо разнообразие от вкусове и максимален „уау“ ефект може да приготвите и веган тофу крамбъл с печени чушки.

Хапки с бял боб.

Както виждате, резултатът е безкомпромисно вкусно меню с достатъчно количество нисковъглехидратни храни, от което и най-претенциозните гости ще останат доволни. Вашите приятели без съмнение ще харесат храната ви. И не се учудвайте, ако непосредствено преди да си тръгнат, гостите учтиво ви помолят да им увиете допълнително за вкъщи.

Това е прелюдия към една страхотно прекарана вечер. А менюто ви е изпълнило безотказно целта си – да нахрани гостите и да ви донесе удовлетворение, но без непременно да се превръща в център на вниманието.

Кои са Те?

 

Вени е доктор по медицина, със следдипломна квалификация  по клинично хранене и диететика. Специалист е по клинична хомеопатия и ароматерапия. Анди е с магистърска степен по психология, страстен изследовател на връзките между нашия ум и избора ни на храна. И двамата вярват, че правилната диета е в основата на крепкото здраве, а пълноценните растителни храни са начинът да стигнем дотам. Вени с усърдие прилага медицинските си познания за създаването на страхотни и здравословни рецепти, които не само подхранват тялото, но и притежават силата да лекуват.

Защото консумацията на пълноценна храна на растителна основа дава много повече енергия и жизненост, и ни помага да възстановим здравето си. В резултат на собствената им методика на хранене Анди спира да лекува сезонната си алергия с лекарства и отслабва с 20 кг, а хроничните му болки в стомаха и свързаните с тях усложнения, също изчезват. Вени пък разрешава автоимунните си проблеми.

„Ние не се разболяваме почти никога! Нашата цел е да ви помогнем да бъдете здрави, като споделяме питателни и вкусни рецепти, разяснявайки как храните влияят толкова много на нашето здраве!“

Съветите за отслабване на Вени и Анди

Искате ли да започнете да топите мазнините около талията със светкавична скорост? Може би си мислите, че това е е невъзможно, но wellnessdove.com ще научи как можете да отслабнете, за да се чувствате добре в тялото си. Всичко, от което се нуждаете, е малко отдаденост на каузата и изпълнение на някои от тези съвети.

Яжте здравословна, пълнозърнеста, натурална растителна храна

За да отслабнете и да изгаряте мазнините по корема бързо, най-добрият начин е да ядете натурална пълноценна храна, или да приложите растителна диета. Растителните диети предотвратяват затлъстяването и хроничните заболявания, които са свързани с наднормено тегло, като диабет, високо кръвно налягане и сърдечни заболявания.

Правилната разстителна диета се базира на прости правила. Използвайте естествени въглехидрати – ориз, картофи или зеленчуци, вместо животинските протеини като месо. Заменете рафинираните въглехидрати – бял хляб или тестени изделия, с пълнозърнести храни като овес, киноа, фаро, или ечемик. Вместо месо яжте растителни протеини като бобови растения – боб, леща, нахут, соя, грах. Най-добрият начин да се уверите в ефекта е да пробвате вегетарианската диета за една седмица, за да видите колко по-добре ще се чувствате!

Консумирайте богати на фибри храни

Фибрите забавят храносмилането и ви карат да се чувствате сити за по-дълго, поради което тази диета ще помогне за загубата на килограми. Нашите тела абсорбират хранителните вещества по-бързо, когато ядем прости, рафинирани въглехидрати като бял хляб или пица.

Така че се опитайте да ги избягвате, колкото е възможно повече, за да се отървете от мазнините около талията си. Вместо това избирайте пълнозърнести храни. Това ще ви помогне да балансирате нивата на кръвната си захар и да увеличите усвояването на хранителните вещества, без да се притеснявате за допълнителни калории. Яжте много естествени храни, зеленчуци или плодове, които са с високо съдържание на фибри – това е ключът към топенето на излишните килограми.

Често и по малко през целия ден

Честите хранения в малки количества ще ви помогнат да балансирате нивата на кръвната захар и ще ви накарат да се почувствате сити, без да се налага напълно да се лишавате от храна. Похапвайте плодове или ядки между обяда и вечерята, вместо да ядете обилно късно вечер или през нощта – това ще направи чудеса с корема ви.

Пийте зелен чай

Това е един от най-добрите чайове за изгаряне на мазнини и ще помогне за бързото стопяване на тлъстините около талията ви. Известно е, че хората, които пият поне три чаши зелен чай на ден губят тегло по-бързо от тези, които не го правят – дори без да променят нищо друго в диетата или в ежедневието си.

Кофеинът и EGCG (епигалокатехин галат) в зеления чай помагат за засилване на метаболизма, намаляват натрупването на мазнини и дори блокират превръщането на въглехидратите в мазнини.

Хидратирани през целия ден

Не забравяйте да пиете поне осем чаши вода на ден. Поддържайте се добре хидратирани, за да се отървете от токсините от тялото си, които забавят усилията ви да се отървете от излишните мазнини. Не забравяйте, че питейната вода е добър помощник в отслабването, а също така спомага на кожата ви да изглежда свежа и мека. Ако водата е твърде обикновена за вас, опитайте да й добавите малко пресен лимонов сок или резен краставица за вкус и аромат.

Кремсупа от сурови слънчогледови семки с добавена детоксикираща краставица, която е и супер здравословна! Тази супа се приготвя само с пълноценни хранителни съставки, готова е само за 10 минути и е много вкусна. За рецептите и начина на приготвяне на ястията, съпроводени и с видео, посетете wellnessdove.com.

Тиквички.

Хрупкави пръчици от тиквички, подправени с лук, чесън и ароматни подправки. Те са изпечени на фурна без олио, за да се придаде свежест и сочност на вкуса. Може да се използват като гарнитура или за предястие.

В меките и хрупкави хапки от бял боб свареният боб се комбинира с овесени ядки, моркови и лук. Всичко това е подправено с разнообразие от ароматни подправки. Насладете им се с лесния, богат на вкус сос от кашу, който се приготвя само за 5 минути.

Бургер с киноа.

Вкусен домашно приготвен вегeтариански бургер с киноа, пълен със здравословен растителен протеин. Ароматен, изпечен и приготвен с прости пълноценни растителни съставки. Без преработени храни за здравословен вариант на бургер с невероятен вкус! Той е без ядки и без глутен.

Лесни, здравословни пълнозърнести вегетариански палачинки, които са питателни и са приготвени с прости пълнозърнести хранителни съставки. С тях ще получите една вкусна закуска, която ще се хареса на цялото семейство.

Насладете им се, гарнирайки ги със сладко от ягоди, боровинки, нарязани плодове или кленов сироп.