В Ню Йорк станаха известни носителите на „Пулицър“ – наградата, с която всяка година се отличават най-добрите в сферата на разследващата журналистика, белетристиката, биографичните и автобиографичните романи. Тази година прави впечатление, че значителна част от наградените са привърженици на движението Black Live Matters. Ето кои са наградените.
Носителят на тазгодишната специална награда „Пулицър“ стана тийнейджърката Дарнела Фрейзър, снимала с телефона си смъртта на Джордж Флойд.
За най-добра книга на историческа тематика бе наградена Марши Чатлейн за книгата си „Франчайз: златните арки в Черна Америка“. В нея Чатлейн разказва за индустрията за бързо хранене и нейната роля в общността на афроамериканците.
За най-добра биография бе обявена „Мъртвите въстават: животът на Малколм Икс“ на Лес Пейн и Тамара Пейн.

С „Пулицър“ за драматургия бе отличен „Кралят на горещите крилца“ – комедия на Катори Хол, която разказва за гей двойка, подготвяща се за кулинарно състезание.
В категорията за нехудожествена литература победител стана Дейвид Цукино с „Уилмингтънската лъжа: кървавият преврат от 1898 г. и разгръщането на надмощието на белите“. Книгата е посветена на дългогодишния расов и политически конфликт в град Уилмингтън, в Северна Каролина.
В категорията „Най-добро художествено произведение“ спечели „Нощният пазач“ на Луиз Ердрич. Книгата му бе определена за „величествен полифоничен роман“, разказващ как през 50-те години на миналия век жителите на американския хинтерланд се опитвали да се противопоставят на преселенията и на унищожаването на индийските племена.
За най-добрата поетична книга бяха определени „Постколониалните любовни стихотворения“ на Натали Диас.

В музикалната категория бе отличена с „Пулицър“ родената в Куба композиторка Таня Леон за „Крачка“. Журито определи класическото ѝ парче като „музикално пътешествие, пълно с изненади, с мощни ритмични мотиви, пренасящи ни в американските и карибски традиции на черната музика“. То вече е имало своята премиера през февруари 2020 г. и е било изпълнено от Нюйоркския симфоничен оркестър. По думите на Таня Леон е вдъхновено от живота на Сюзан Браунел Антъни – изтъкната американска активистка за граждански права от XIX в., изиграла важна роля за правото на жените да гласуват.
В сферата на журналистиката също бяха раздадени немалко награди, повлияни от Black Live Matters. Фотографите на Star Tribune (Минеаполис) и на „Асошиейтед Прес“ получиха „Пулицър“ за отразяването на смъртта на Джордж Флойд и последвалите вълнения.

Награда за критични публикации получи Уесли Морис за поредицата си в The New York Times, в който описва преплитането между расовите и културни проблеми едновременно и игриво, и много задълбочено.
Сред лауреатите на „Пулицър“ тази година са и журналисти, работили по не особено популярни теми като нараняванията, нанесени от полицейски кучета по време на арести, или случаи, при които шериф, злоупотребява с нерегламентирано събиране на лични данни.
Отличен бе и екипът на BuzzFeedNews за разследвания около изграждането на концентрационни лагери за уйгури в Китай.
За журналистическо разследване бяха наградени петима журналисти от „Бостън глоуб“. Те разкриват как щатските власти не са си изпълнили задължението да санкционират опасни шофьори на камиони, извършили многократни нарушения. В резултат на разследването своевременно са извършени промени и нередностите са отстранени.