Спад в износа на швейцарски часовници

За първи път от началото на 2021 г. се регистрира спад в износа на швейцарски часовници, съобщава Businessoffashion.

През юли той възлиза на 2.2 млрд. швейцарски франка, което е с 0.9% по-малко от юли 2022 г., сочи доклад на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия.

Това е първият спад на износа от януари 2021 година. Той се дължи на намалено търсене в Китай, който е един от ключовите пазари за часовникарската индустрия. Там през юли продажбите възлизаха на 262.3 милиона франка, което е с 16.6% по-малко в сравнение с 2022 година.

Спад в търсенето е регистриран и в Сингапур – със 7.1 процента. На всички останали големи пазари продажбите на часовниците, произведени в Швейцария, продължават да растат.

Така в САЩ, който е най-големият пазар за тях, те се увеличават с 5.2% спрямо 2022 година и достигат 340 млн. франка.

От Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия уточняват, че спадът в продажбите в Китай и Сингапур като цяло няма да има особен ефект върху общата картина, наблюдавана на пазара на часовници през цялата 2023 година. Федерацията все още очаква ръст и нов рекорд при годишния износ. Сегашният рекорд е поставен в края на 2022 г. и е 24 милиарда франка.