Визията на Боб Айгър за Disney става все по-фокусирана.
При появата си на годишната конференция за технологии, медии и телекомуникации на Morgan Stanley, провела се преди дни, изпълнителният директор на Disney – Боб Айгър говори надълго и нашироко за бъдещето на „развлекателния Голиат”.
Той хвърли светлина върху плановете си за медийния и развлекателен конгломерат. Главният изпълнителен директор засегна широк спектър от теми, включващи Disney+, Marvel, „Междузвездни войни“ и Hulu. Ето някои от основните му изводи:
► Качество вместо количество: Айгър посочи, че тъй като Disney се стреми да намали разходите, свързани с продуцирането на телевизия и филми, компанията ще се съсредоточи върху качеството, а не върху количеството.
Той сподели, че е доволен от подкрепата, която получава от създателите на съдържание на компанията и че те са съгласни, че ключова част от намаляването на разходите е отчитането колко реално средства са им необходими за това, което произвеждат.
► По отношение на възможностите на Disney+ да увеличава печалбите Айгър сподели, че остава като цяло оптимистично настроен за стрийминга като страхотна възможност за привличане на повече потребители. Той вярва в усилията на Disney за увеличаване на абонатите от цял свят и че компанията е отстъпила по отношение на по-амбициозните си цели в ценовата стратегия. Айгър подчерта, че Disney започва да се учи повече от грешките си и че адекнатно ще се коригира.
► Твърде много продължения на Marvel: Айгър отбеляза, че има много герои в кинематографичната вселена на Marvel, които Disney могат да използват, за да разкажат нови истории и предположи, че може би компанията е разчитала твърде много на продължения, базирани на съществуващи франчайзи.
На въпроса: „Имате ли нужда от трети или четвърти епизоди или е време да се обърнете към други герои?“ Айгър отговори, че публиката занапред трябва да очаква много новости. „Ще се върнем към франчайза на „Отмъстителите“, но с цял набор от различни и нови „Отмъстители“, отбеляза Айгър.
► Наложително е да бъдем много внимателни с „Междузвездни войни“: Айгър призна, че компанията ще е много внимателна в подхода си към франчайза „Междузвездни войни“. Той цитира конкретни числа за разочароващото представяне на „Соло“ в боксофиса и призна, че заради него компанията е била известно време на пауза.
► Проучване на Hulu – с много внимателен подход: Айгър сподели, че Disney проучва много внимателно бизнеса на Hulu, от който притежава две трети. Той сподели, че икономическата среда е изправена пред редица предизвикателства и е необходимо много прецизно очертаване на приоритетите, преди да се вземе решение накъде да се поеме – с конкретни инвестиции и ангажимент към бизнеса.
► Оптимистично настроен за бъдещето на спортния канал ESPN: Айгър похвали колегите си за рейтингите в ESPN и овладяването на стрийминга, като поясни, че неговите 25 милиона абонати са добра атестация. Той сподели, че когато комбинирате силата на спорта на живо с марката и стойността на рекламата, можете да създадете бизнес, който не зависи само от броя на абонатите, а от рекламата и приходите от абонати. „Мисля, че има причина да бъдем оптимисти“, поясни Айгър и добави: „Това не означава, че няма да бъдем непредубедени за бъдещето на ESPN, но в момента сме оптимистично настроени.“
► Лицензиране от трета страна: Айгър сподели, че Disney може отново да създава съдържание за своите конкуренти. „Тъй като се стремим да намалим съдържанието, което създаваме за нашите собствени платформи, ще пренасочим ресурсите си към трети страни. За известно време това беше нещо, което не можехме да направим, защото предпочитахме нашите собствени стрийминг платформи. Но ако стигнем до момент, в който се нуждаем от по-малко съдържание за тези платформи, а все още имаме капацитета да произвеждаме такова, защо да не го използваме за увеличаване на приходите?“, постави Айгър въпрос за размисъл.
За собственото си бъдеще Айгър сподели, че работи върху окончателното си напускане на компанията. „Гарантиране на приемствеността е сред първите ми приоритети в списъка“, заяви Айгър и добави: „Моята цел е да напусна Disney след две години, завещавайки посока… която да е много оптимистична и положителна.“