Porche 918 Spyder – един от най-скандалните автомобили в света

Историята на Porsche може да се разкаже съвсем накратко – създава едни от най-бързите и най-скандални автомобили, които светът някога е виждал.

Това са уникални спортни коли – много редки и всяващи респект. Да, съвременните 911 Turbo – GT3s и GT2s несъмнено притежават характеристиките на супер коли, но от друга страна могат да се определят като ултра високопроизводителни спортни автомобили. Официално в пантеона на суперкарите на Porsche има само три пиедестала, запазени за 959, за Carrera GT и в последно време за могъщия Porsche 918 Spyder.

Също като модела 959 в края на 80-е години на миналия век, и 918 Spyder привлича вниманието на познавачите като една от най-модерните и бързи коли, произвеждани някога от немската автомобилна компания.

Концепцията зад неговото създаване е написана през 2010 г., с очакване моделът да се появи през 2013 година. 918 Spyder е знаков спортен модел за автомобилната индустрия. 918 се смята за първата хибридна суперкола на Porsche и се приема, че отчасти вдъхновява модерните днес модели, яхнали вълната на високопроизводителната хибридизация, разтърсила цялата автомобилна индустрия.

Архитектурата на средния двигател е патентована, като 918 включва състезателна технология, прилагана при голям брой автомобилни състезания. Както Carrera GT е наследила своя 5.7-литров V-10 от мъртвородения проект на прототипа на Le Mans, 918 черпи голяма част от вдъхновението си за мощност от 4.6-литровия V-8 двигател с атмосферно всмукване, базиран на 3.4-литровия агрегат в изключително успешното Porsche RS -автомобил Spyder LMP2. Бензиновият двигател произвежда 608 конски сили и е с въртящ момент от 550 нм, увеличен с двойни електрически двигатели-отпред и отзад,-които добавят допълнителни 279 конски сили, което увеличава общата мощност до 887 конски сили и осигурява зашеметяващ въртящ момент от 1280 нютон метра. Силната 6.8-kWh батерия осигурява скок за двигателите и позволява впечатляващо ускорение.

 

Тази огромна мощност, съчетана с безумно бързата седемстепенна PDK трансмисия с двоен съединител и задвижване на четирите колела на Porsche, е непреодолима за конкуренцията и остава без аналог седем години по-късно – нещо, което от гледна точка на суперавтомобилите, може да бъде и век.

За ускорението от нула до 100 км /ч. са необходими 2.6 секунди, въпреки че при независимото тестване времето да се достигне от нула до 100 км е само 2.4-секунди. А когато MotorTrend прави тестовете, скоростта от нула до 160 км в час се досига за 4.9 секунди.