Питат ви на интервю за работа „Защо трябва да назначим точно вас”

„Защо трябва да назначим точно вас?” е един от разпространените  въпроси, чийто отговор може да ви навреди, ако не го обмислите внимателно.

С негова помощ ще можете да продадете знанията и опита си, които на пазара на труда се смятат и оценяват като стока. Защо клиентът трябва да ги купи?

Погрешният път

Някои от вас вероятно ще отговорят: „Защото тази работа ми трябва и аз искам да я работя”. Това е чудесно, но подтекстът на въпроса е: „Какво можете вие да направите за нас?”.

Други биха дали следния отговор: „Аз съм трудолюбива и наистина искам да работя в тази компания”. Много хора смятат себе си за трудолюбиви, но защо именно тук?

Верният път

Отговаряйки на този въпрос, трета група от хора ще кажат: „Защото съм подходящ за вакантната длъжност”. Звучи добре, но не е зле да дадете повече детайли.

Някои признават: „Притежавам всички качества, необходими за решаването на проблемите и изпълнението на задачите”. И това засега е най-добрият вариант. Развийте го и ще получите идеалния отговор.

Формулирайте  предложение.

Колкото по-подробно опишете „стоката си”, толкова по-добре. На бива да разказвате за потребностите си. Обобщете постиженията си и разкажете какво ви отличава от останалите кандидати.

Старателна подготовка

Подтекстът на въпроса е следният: „Какво можете да направите вие за нашата компания?”

Обърнете внимание на описанието на свободната длъжност. Какви са исканията на потенциалния работодател? Какви качества трябва да притежава сътрудникът? Съставете подробен списък и определете своята степен на съответствие на всяко от изискванията.  Изберете два или три навика, върху които можете да акцентирате. Не бива да подценявате личните си качества, които ви открояват сред останалите. Разкажете какъв тип личност сте, какъв е стилът ви на работа и че умеете ефективно да общувате, ако тази информация представлява някаква ценност.

Достойна реклама

След като обедините списъка с изискванията и своето предложение, съставете кратко резюме. Това е още един начин да си направите реклама. Отговорът на въпроса, разкриващ вашата уникалност и силните ви страни, не трябва да трае повече от две минути.

Пример: „Разбрах, че търсите човек, който да може бързо да се включи в работата и да поеме част от отговорността. Освен това вие явно имате определени трудности със системите за управление на базите данни.

Аз съм работил със система за управление на финансови данни цели 7 години и чрез оптимизиране на структурата им икономисах на предишния си работодател хиляди долари.

Енергичен съм и бързо се обучавам, затова мога да схващам същността на проблемите в движение. Колегите ми твърдят, че умея да работя в сътрудничество, запазвайки позитивно отношение и предлагайки нови идеи. Запазвам спокойствие в стресови ситуации, затова на мене винаги може да се разчита. Уверен съм, че ще стана достоен член на вашия екип”.

Какво ви отличава от другите кандидати?

Като формулирате отговора на този въпрос, ще можете да назовете уникалните си качества. Всички хора са различни като снежинките. Помислете какво ви прави различен от другите.

Събеседникът трябва да разбере, че сте вникнали в същината на проблема и сте ключ към решаването му.