Няма абсолютно никакъв шанс да си купите Bugatti DIVO!

Президентът Стефан Винкелман определя Divo с думите: „Автомобилът предлага значително по-високи динамични параметри по отношение на странично ускорение, гъвкавост и способност да завива. Divo е направен за завои.”

След дълга подгряваща кампания за Chiron Divo, моделът най-после е факт. Той бе представен по време на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч, където прикова световното внимание.За дизайна не мисля да пиша много. Ще кажа само, че външният облик на Divo изненада абсолютно всички. Очакваше се да станем свидетели на някаква специална серия на Chiron, какъвто бе случаят с многобройните версии на Veyron. Но не, Bugatti ни представи автомобил, който изглежда много по-различно от Chiron. Той е, меко казано, по-атрактивен, истински пир за сетивата!

Създаден е с една презумпция: не само да развива колосални скорости, а да може да се кара и в завоите (грубо казано), защото силата на Veyron и Chiron е на прав път. Важните неща при Divo са цифрите. Bugatti Divo е най-скъпият сериен автомобил. Дори да сте богат бизнесмен, събрал парите си с честен труд, няма абсолютно никакъв шанс да си купите Divo. И 40-те бройки от модела вече са продадени, като всяка една струва на бъдещия си собственик 5 000 000 евро. Няма друг автомобил в света, който излиза от завода с подобна цена.След като изяснихме първият от трите най-важни въпроса (колко струва, колко вдига и колко харчи), следва да кажем, че Divo е много по-назад от Chiron, тъй като максималната му скорост е ограничена на „само” 380 км/ч, докато при Chiron е 420 (очакваме да видим дали ще може да се доближи до прогнозируемите 480 километра в час). Причината е, че Divo е претърпял редица промени, целящи да го превърнат в чудовище на пистата.Divo е преминал специална аеродинамична програма, промени по шасито и окачването, в резултат на което автомобилът е с цели 8 секунди по-бърз на „Нардо” от Chiron. А максималната мощност от 1500 к.с. е непроменена. Но пък Divo е с 35 кг по-лек, а задното му крило е широко цели 1.83 метра, което е с 23% повече спрямо Chiron. В резултат на това Divo се радва на 456 кг притискаща сила в завоите (+90 спрямо Chiron), в които може да достига 1,6 g странично ускорение.

Накрая оставяме въпроса за разхода. Преди години, когато от Top Gear караха за пръв път Veyron, водещият Джереми Кларксън заяви, че на пълна мощност изпразва резервоара за около 10 минути!Може да предположим, че в случая това става по-бързо, тъй като разликата между Veyron и Divо е 499 конски сили. Но нека споменем и официалните цифри, макар да сме наясно, че в реална обстановка те не могат да бъдат достигнати. В градско разходът е 35 л/100 км, извън града е 15.2 л/100 км, а 22.5 л/100 е смесеният цикъл.

Името? То идва от Алберт Юджийн Диво (пише се Diwo, който впоследствие се нарича Divo). Той се присъединява към състезателния отбор на Bugatti през 1928 г., печелейки прословутото „Тарга Флорио” две поредни години (от общо пет поредни победи за Bugatti от 1925-а).