Новата „Мазда 6“ от 2021 г. не е просто най-красивият семеен седан, но той създава невероятно удоволствие при шофиране. Въпреки че „Мазда 6“ не е толкова безупречна като „Хонда Акорд“ или толкова свежа като „Хюндай Соната“, тя определено предлага по-изискани усещания и алтернативни предложения от най-висок клас.
Стандартният 2.5-литров четирицилиндров двигател и по-мощната турбо версия са особено привлекателни. Към момента няма екологичен хибриден модел, но комбинацията – спортен вид, с все по-голям стремеж към усъвършенстване – го правят все по-привлекателен. Въпреки че новата „Мазда 6“ не е перфектна, с четирите си врати и семейно ориентирана, тя е победител в сегмента.
„Мазда“ предлага избор между два отзивчиви 2.5-литрови четирицилиндрови двигателя. Стандартният двигател е със 187 конски сили, докато наличният двигател с турбокомпресор генерира до 250 конски сили. Турбо 2.5-литровият набира по-голям въртящ момент, повишавайки тази мощност до 433нм, но това изисква използването на първокласно гориво.
Вътре 6-тата изглежда много по-скъпа, отколкото в действителност е. Качеството на материалите впечатлява, както и дизайнът и подчертаните детайли, които говорят за изключителна изисканост и стил. Освен няколко незначителни несъвършенства в начина, по който работят някои от приборите за управление, кабината е първокласна и най-добра в класа си. Въпреки изненадващата за седан секси форма, „Мазда 6“ е не по-малко практична от останалите модели в средния клас. Товарният капацитет на автомобила – шестте ръчни чанти, които се побират в багажника, и 17-те сака, които могат да се сложат отзад при сгънати задни седалки – поставя „Мазда 6“ начело в листата. За да сгънете седалките, трябва да дръпнете дръжките за освобождаването им в багажника.
Информационно-развлекателната система на „Мазда“ е управлявана от луксозен бутон за котрол на централната конзола, подобен на този, използван от БМВ и „Ауди“. С ударната си визия тя няма как да не впечатли собствениците си. Дисплеят на таблото се удвоява като сензорен екран, който работи само когато колата е неподвижна. Колкото и лесно това копче да се използва, менютата, които командва, не са толкова интуитивни, колкото биха могли да бъдат.
Всеки модел на „Мазда 6“ предлага популярни функции за свързване като Apple CarPlay и Android Auto съвместимост. Безжичният софтуер CarPlay се предлага стандартно, започвайки от модела „Гранд Туринг“ с базова цена от 25 600 долара.
„Мазда 6“ е със стандартна гаранция, конкурентна за класа й, но нищо повече. Не се предлага безплатна планова поддръжка, което поставя модела в неравностойна конкуренция с „Шевролет Малибу“ или „Тойота Камри“, която осигурява покритие от две години.