McLaren Automotive успешно приключи програмата за разработване на своя Hyper GT Speedtail, която завърши с поредица от високоскоростни тестове с прототипа XP2. Марката нарича струващия 1.75 млн лири Speedtail лидер в олекотените конструкции на марката и отбелязва, че той има по-добър коефициент на въздушно съпротивление от всички предишни модели. Хипер автомобилът е първият сериен хибрид na McLaren след Р1 и е първият с три седалки след F1. С дължината си от 5.14 м той е и най-дългият сериен автомобил.
По време на последната поредица от тестове, проведени от шведа Кени Брак, мениджър по изпитанията за McLaren, прототипът XP2 достигна 30 пъти максималната скорост от 403 км/ч. и по този начин потвърди статута си на най-бърз автомобил на британската марка. Аеродинамичните качества на автомобила са пряко свързани с мощността на хибридната задвижваща система с мощност от 1070 к.с. и 1150 нютон метра. Това му позволява да ускори от 0 до 300 км/ч. за по-малко от 13 сек., преди да достигне максимална скорост от 403 километра в час.
Главният изпълнителен директор на McLaren Майк Флюит каза: „Speedtail е необикновен автомобил, който въплъщава пионерския дух на McLaren и идеално илюстрира решимостта да продължим да поставяме нови еталони за представяне при супер и хипер автомобилите“. По-точни детайли за бензиново-електрическото задвижване на Speedtail не са дадени, но от компанията твърдят, че акумулаторният пакет има енергийна плътност от 5.2 кВт/кг., което му дава най-доброто съотношение мощност/тегло при днешните високоволтови автомобилни системи.
След края на тестовете Speedtail официално влиза в серийно производство във фабриката на McLaren в Уокинг.