Когато президентът на MTT Тед Макнтайър реши да добави мотоциклет в гамата на фирмата си, той назначи Кристиан Траверт, бивш състезател по мотоциклети и активен инженер, за да ръководи проекта.
Ранните модели са задвижвани от газова турбина на Rolls-Royce-Allison Model 250-C18 произвеждаща 320 к.с.при 52 000 об/мин. на максимално натоварване. За разлика от някои мотоциклети с турбореактивни двигатели, които разчитат на реактивно задвижване за тяга, двигателят на турбовалния вал на Y2K Superbike задвижва задното колело чрез двустепенна скоростна кутия, верига и зъбно колело. Мотоциклетът се произвежда по поръчка и само след заявка на купувачите.
Турбините са втора употреба, като са достигнали оригиналния капацитет от време за работа на производителя, след което трябва да бъдат преустроени, независимо от състоянието им. MTT обновява двигателите и удължава дългосрочната гаранция с покупката на всеки мотор. Турбинният двигател може лесно да работи на голямо разнообразие от горива и подобно на други турбинни двигатели, MTT Turbine Superbike не се нуждае от работа на реактивно гориво, тъй като не трябва да се справя с екстремните температури.
MTT произведе не само първия уличен легален мотоциклет с турбини, но и най-мощния производствен мотор в света: MTT Y2K Superbike. Първото поколение на Y2K са задвижвани от газов турбинен двигател Rolls Royce-Allison. Силовият двигател е демонстриран при над 320 к.с. 576нм въртящ момент на Dyne Jet 200 и е задвижен до рекордните 371 километра в час.
Y2K мотоциклетът на MTT бе признат от Книгата на рекордите на Гинес за най-скъпият мотоциклет, който някога се е продавал, и определен като най-мощният мотоциклет в света. MTT инженерите произвеждат много от частите ръчно в собствен цех . Рамите са произведени от плътни заготовки и има много малко артикули от доставчици за да се завърши визията на машината. Ако искате най-добрата играчка за пораснали момчета и се стремите да сте най, не гледайте повече. По-късните модели на MTT имат всички стандартни характеристики на предишните версии, но с по-голямо люлеещо рамо, задна гума Pirelli Diablo 240, увеличен капацитет на гориво и подобрена система за охлаждане. Това ново поколение е оборудвано с турбина произвеждаща мощност 420 к.с. с въртящ момент от около 677 нютон метра.
При натискане на Superbike с цена от 270 000 долара, изглежда и звучи, сякаш е на път да излети. Облак дим и миризма на изгоряла гума се излъчват от вертолетния двигател Rolls Royce-Allison. Турбината с мощност от 420 конски сили не е просто свръхбърза, но и супер скъпа, с цена от 125 000 долара