След като пандемията наложи задължителна карантина в някои държави, модната индустрия също реши, че няма да остане безразлична към глобалния проблем. Ето за какво става дума:
През последното десетилетие е налице позитивната тенденция все повече хора да се обединяват, за да предотвратят една по една пречките, които засягат мира, околната среда и хармонията на нашата планета. Така че след миналогодишния пожар на Нотр Дам дьо Пари и тазгодишното огнено бедствие в Австралия, за пореден път редица модни дизайнери, модели и хора на изкуството решиха да запретнат ръкави и да действат срещу разпространяването на COVID-19.
Френският конгломерат Kering, под чиято шапка са световни марки като Gucci, Bottega Veneta, Pomellato и Brioni, и италианският дизайнер Джорджо Армани ще отпуснат над 3 млн. евро, с които ще финансират италианското здравеопазване. Освен тях известната фамилия Бенетон, основатели на бранда United Colors of Benetton, ще подкрепи няколко болници в Тревизо, Рим и Милано със сумата от 3 млн. евро, а инфлуенсърът Киара Ферани вече е събрала повече от 4 млн. евро. Припомняме, че Италия е най-засегната държава от Европейския съюз, където всяка допълнителна помощ е добре дошла.
Докато една част финансира болниците на Апенинския полуостров, транснационалната компания LVMH не само ще подпомогне френските болници, но е решила да произведе и безброй много хидроалкохолни гелове, които да раздаде безплатно. Както е добре известно, освен геловете и другите антисептични продукти, масово бяха изкупени и маските, и тоалетната хартия – още през първите дни на епидемията, като така се оказа, че мнозина са лишени от най-необходимото за тях.
Затова Бернар Арно, главен изпълнителен директор на LVMH, заръча на всички свои козметични лаборатории да се мобилизират и да започнат да произвеждат дезинфекциращи гелове до второ нареждане. Благодарността не закъсня – Мартин Хирш, генералният мениджър на Assistance Publique-Hôpitaux de Paris (AP-HP) – приветства бързата реакция и оказаната помощ на френския бизнесмен.
Bulgari, Dolce & Gabbana и Versace излязоха с общо решение да атакуват източника на проблема. И докато Versace дари 140 хил. евро на Китайския Червен кръст за превоз на медицинска техника, другите два бранда финансираха Националния институт за инфекциозни заболявания „Ладзаро Спаланцани“ и университетите „Хуманитас“ и „Сан Рафаеле“, за да могат да намерят ваксина срещу коварния вирус.