Макрон притиска модните брандове

Френският президент Манюел Макрон агитира Франсоа-Анри Пино – главен изпълнителен директор на френската група за луксозни стоки Kering – да оглави похода на световния моден бранш към по-щадящо отношение към околната среда.

Париж иска от луксозните марки да се включат в борбата срещу климатичните промени, за почистването на океаните и за насърчаване на биоразнообразието – теми, които ще се обсъждат и в дневния ред на 45-а среща на високо равнище на лидерите на Г-7, която ще се проведе в Биариц от 24 до 26 август. Макрон ще е домакин на държавните и правителствените глави на Канада, Германия, Италия, Япония, Обединеното кралство и САЩ.

Резултат с изображение за Kering Luxury GroupВ интервю по време на годишната среща на модните вериги в Копенхаген (Copenhagen fashion Summit) на 15 и 16 май (бел. ред. – водещо бизнес събитие, посветено на ангажираността на модния бранш да не вреди на околната среда или да не изтощава природните ресурси, с други думи – да мобилизира световната модна общност да промени начина на производство, продажби и потребление на модните стоки) Пино подчерта, че са били обсъдени специфични цели, включително премахване на наличните пластмасови изделия през следващите три години или преработването им в източници за възобновяема енергия до 2030-а. „Всички главни герои работят по тези въпроси“, сподели Пино, чиято компания е собственик на луксозните марки Gucci, Saint Laurent и Balenciaga. Проблемът, според него е, че когато всичко се прави поотделно, не може да се получи желания ефект.

Успоредно с растящата тревога на правителствата и потребителите от вредното влияние на модния сектор върху околната среда, някои брандове забраниха употребата на спорни материали като животинската кожа или започнаха да използват заместители като кожа от мицела на гъби за ръчни чанти.

0e60ceba bac9 4432 8ae1 dad4a6221869

Конгломератът LVMH, който притежава луксозните марки Louis Vuitton и Dior, пък обяви през седмицата партньорство с ЮНЕСКО за защита на ключови екосистеми, подкрепени от модния бранш, като например естествената среда на обитаване от черните пчели, чийто мед се използва от Guerlain в козметичните продукти за грижа за кожата.

Все още обаче приносът на модния бизнес за понижаване на вредното влияние върху околната среда и обществото не е толкова съществен, че да компенсира скоростния подем на производството, сочи анализ на консултантската фирма от бранша BCG. Очакваният растеж на пазарите на дрехи и на обувки в световен мащаб от около 5% годишно до края на 2030-а, според анализаторите на Euromonitor, заплашва да окаже безпрецедентно напрежение върху планетарните ресурси като увеличи годишното производство на модни стоки до над 100 млн. тона.

Правителството на Макрон лансира и план да се обяви за противозаконна широко разпространената практика за унищожаване на непродадените облекла и други луксозни стоки, като заместник министърът по екологията Брюн Поарсон каза, че тя ще бъде забранена във Франция.

Резултат с изображение за Burberry Group

Докато масовите търговски марки за производство на облекла в повечето случаи намаляват цените докато не разчистят рафтовете си, луксозните марки открай време предпочитат да изгарят или да заравят непродадените артикули вместо да рискуват имиджа си като ги насочват към кошовете с преоценени стоки. След масовите протести на клиентите и на инвеститорите през миналата година Burberry Group обеща, че ще спре да унищожава продуктите си.