Голямата шведска марка за хипер автомобили Koenigsegg в последно време залага на все по-малко бройки и уникалност. С убийствените 1160 к.с., поставени в Agera RS, изложеният в Salon Privé автомобил показа цялото злато, с което е покрит, за да зарадва своите фенове.
Специалното издание Koenigsegg Agera XS е първата Agera RS, произведена за пазара в САЩ, и сега виждаме първата Agera RS за Европа. Дами и господа, запознайте се с Koenigsegg Agera RS „Naraya“.
Псевдонимът й е тясно свързан със семейството на собственика, а колата разполага с уникална схема, с която да отговори на всякакви персонални предпочитания. Първо, ще забележите прозрачното синьо карбоново покритие по „хълбоците“на Agera RS, а после въглеродните влакна с цвета на екстериора. За да подчертае уникалността си, колата е украсена със златни детайли.
И тук нещата стават интересни – оставяме настрана чудовищния турбо V8 двигател. Акцентите върху златните листа бяха нанесени ръчно от човек на име Еторе Бластер Калегаро (Ettore ‘Blaster’ Callegaro)– прочут в Италия със своите изработки. На Еторе, който работеше във фабриката на Koenigsegg в Швеция, му бяха необходими две седмици – по 12 часа в шест дни от седмицата за да оформи детайлите. Те се нанасят върху златните листа на панела, след което се „завинтват“ на ръка с помощта на много малък инструмент. Накрая Еторе завършва с няколко слоя чиста боя, за да се предотврати появата на драскотини.
Като влезете в колата, ще ви направи впечатление синяна алкантара със златни тръбопроводи и шевове, допълнителни акценти от златни листа и 18-каратова златна табелка „Naraya“ със 155 диаманта, създадени от Ada Diamonds в Калифорния.
Като оставим златото на страна, RS Naraya е с V8 с двойно турбо, който изхвърля 1160 к.с.и удивителните 1280нм въртящ момент. Диамантът изпраща цялата тази мощност до задните си колела чрез седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Колата е оборудвана с Koenigsegg e-diff, собствена автономна система за контрол на сцеплението и стабилността. Предлага се с допълнително сцепление и датчици, хидравлична система за повдигане и много други екстри.
Супер автомобилът беше показан на изложението за спортни коле Salon Privé в двореца Бленхайм преди 3 години и оттам следите му се изгубиха. От тези хиперколи ще бъдат произведени само 25 бройки, като всяка от тях ще е създадена по уникален начин. Няма официална информация за цената на Naraya, но би трябвало да очакваме, че е доста по-висока от обичайната за този тип автомобили. А тя е близо 2.2 милиона долара.