Китайската народна република не спира да сюрприза света с иновациите и дизайнерските си решения. Неотдавна верните фенове на момчето магьосник забелязаха приликите на новата книжарница в провинция Съчуан с дизайна в сагата или илюстрациите на известния нидерландски художник Мориц Корнелис Ешер. Ето за какво става дума:
Преди броени дни в град Чънду бе открита книжарницата „Дуджиан Жоншуге“, проектирана от известното архитектурно студио X+Living по поръчка на китайския търговец на книги „Жоншуге“.
Сред главните акценти на дизайна са отразяващите повърхности, които правят пространството да изглежда още по-голямо, и приликата му с местния пейзаж, както споделя архитектката Ли Сян пред Business Insider. Двуетажното пространство е снабдено с редици от светещи рафтове, които изглеждат още по-високи благодарение на огледалните тавани и лъскавия облицован с черни плочки под.
Затова не е изненадващо, че някои от коментаторите в Instagram сравниха проекта на Ли Сян с вълшебната архитектура в „Хари Потър“, наричайки я „комбинация между Голямата зала и Нужната стая от Хогуортс“. Други намериха прилики с творбите на Мориц Корнелис Ешер, прочул се със скицирането на „невъзможни конструкции“ като безкрайни стълбища.
Част от магията на мястото се дължи на структурата на високите рафтове и бройката от 80 хил. книги: „Томовете, наредени най-отгоре, са фактически декорация, но всички останали, които са в обсега на читателя, са истински.“ – написа в Instagram профила си дизайнерката.
За интериора Ли Сян черпи вдъхновение и от близката напоителна система на 2000 години и заобикалящите я планини, включени в списъка за световно наследство на ЮНЕСКО. Затова е някак естествено, че рафтовете от орехово дърво наподобяват на язовирната стена, а кръглите маси за четене приличат на лодки, плаващи по река Мин, която на свой ред е пресъздадена от лъскавите черни плочки.
Въпреки продължаващата пандемия, Сян вярва, че винаги ще има желаещи да посетят лично подобни книжарници: „Съдейки по реакциите по време на карантината, разбрах, че преживяването на живо е нещо, към което хората винаги ще се стремят.“ – споделя тя пред бизнес компанията Fast Company.