Преди броени дни калифорнийският гигант реши да догони „най-любимата апликация на младежта“ чрез нова промяна на функционалността си.
Всеки потребител на Instagram вече може да качва по-дълги от 15 секунди видеоклипчета в полето с истории (stories). Ясно си личи, че новата промяна е изцяло повлияна от култовото китайско приложение TikTok, което през последните години се явява все по-сериозен конкурент на Instagram.
Да припомним, че преди това обновление, всеки потребител, който искаше да качи или да запише видео по-дълго от 15 сек. в „истории“, впоследствие се сдобиваше с видеоматериал, разделен на няколко 15-секундови клипчета. В интерес на истината, функцията, която е вече достъпна и за България, започна да бъде тествана още в края на 2021 година.
„Винаги се стремим да бъдем в крак с времето и да подобряваме нашите услуги.“ – свидетелства един от говорителите на Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, пред TechCrunch.
Както вече казахме, повече от очевидно е, че новите промени са повлияни от нестихващите успехи на TikTok. И макар Instagram „постоянно да се опитва да догни“ своя конкурент, не на всички им харесват новите промени на американското приложение. Мнозина критикуваха желанието на Instagram да промотира повече рийловете си (reel, късометражни видеоклипове), отколкото фотографиите. Нещото, което доскоро ясно отличаваше Instagram от другите апликации.
Апропо, даже световни звезди като Ким Кардашиян и полусестра ѝ Кайли Дженър също призоваха Instagram „отново да стане Instagram“ и „да спре да се опитва да бъде новия TikTok“.