Ferrari Portofino 2020 позволява на собствениците му да се състезават с вятъра и поглъщайки директно слънцето да се забавляват, преследвайки хоризонта. С форма, която изглежда съблазнително с плавните си извивки, колата изглежда невероятно.
Независимо дали прибиращият се твърд покрив е свален, това четириместно кабрио олицетворява великолепния облик на спортно купе. Портофино е и най-лесния начин от финансова гледна точка да влезете в клуба на собствениците на Ферари, но входът все пак ще ви струва малко богатство. Мощният Twin-Turbo V8 двигател го изстрелва и излъчва оперни звуци, които са радост за ухото и рядко може да останете незабелязани. Кабината му е разкошно изработена и приспособима, но малката задна седалка и багажник намаляват нейната практичност.
Докато Ferrari предлага широка гама от екстериорни и интериорни цветови варианти, Portofino 2020 има по-малко други опции. Една от идеалните версии ще носи великолепната тъмнозелена британска боя Verde, ще има черен покрив Nero и ще украсява кованите колела Matt Grigio Corsa с жълто боядисани спирачни апарати. Разбира се външните компоненти ще са от въглеродни влакна, черната хромирана решетка и черните керамични изпускателни тръби завършват крайния облик на колата. Интериорът разполага с наличните седалки с диамант и се основава на златисто-бежовата цветова схема на Beige Tradizione. Финалните щрихи включват въглероден интериорен ъпгрейд, жълт фон на тахометъра и обновените подложки в оттенъка на Касторо.
Ferrari се определя от двигателя си толкова, колкото и от стила му. Двойно-турбинирания 3.9-литровият V8, който се крие под удължения капак на Portofino е отличен, с тежък креслив звук. Двигателят изпраща 591 конски сили и 730нм въртящ момент към задните колела чрез седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Но заявената максимална скорост от над 330км/ч. и изчислено време от 0 до 100 км/ч. в ниския обхват от три секунди не са най-впечатляващите.
Безпогрешният тембър, който изригва от накрайниците на изгорелите газове, когато стрелката на Portofino се вкарва към червената линия на двигателя с висока скорост при 7500 оборота в минута, не може да се опише с думи. Кабриолетът осигурява комфортно каране и забележителен контрол на каросерията, подобрени от адаптивните амортисьори. Въпреки че електрически подпомогнатото кормилно управление доставя задоволителни отзиви, настройката не е толкова ангажираща, колкото предлага Porsche. Всяка 2020 Portofino разполага с карбоно-керамични спирачки, които гарантират, че този мощен GT може бързо да бъде спрян до стоп.
В интериора Portofino 2020 радва очите с приказен дизайн и великолепни материали. Разнообразните й повърхности са зашити с красива кожа, а предни седалки с регулируема мощност са изваяни, за да осигурят комфорт и подкрепа. Има и удобен дефлектор за вятър, който помага да се поддържа кабината тиха със скорост при падане на тавана. С двойка малки седалки зад пътниците отпред, кабриолетът Ferrari технически може да транспортира до четирима души. Полезна ниша е разположена в предната част на централната конзола за съхранение на малки предмети, а дори има място за съхраняване на напитки наблизо. Не очаквайте да поставите чанта за голф или твърде много неща в багажника на Portofino, защото не е много голям.
Информационно-развлекателната система на Ferrari е като резервна гума на камион: хубаво е да я имате, когато потрябва, но не и нещо, без което да не можете. Portofino 2020 включва 10.2-инчов сензорен екран, който е монтиран в центъра на таблото. Устройството е отзивчиво по време на пътуване, а опционалният сензорен екран, изправен пред пътниците, им позволява да виждат данни за производителността и дори да управляват навигационната система на автомобила. Стартовата цена на Ferrari Portofino започва от 218 750 долара, като това е и най-евтината цена, която може да платите за чисто ново Ferrari.