Новото Ferrari F8 Tributo е върхова точка. Най-мощното V8 Ferrari e с централно разположен двигател. Дали обаче има същата мощност като най-големия си конкурент – McLaren 720S?
На теория F8 Tributo е наследник на 488 GTB. Но на практика е супер сериозно обновяване на 488, защото използва същата платформа, двигател и скоростна кутия. Дизайнът не е революционен, но според Ferrari дава началото на цяла нова серия от модели, които ще носят общи дизайнерски елементи.
По въпроса с двигателя – 3.9-литровата битурбо машина може да не е супер нова, но е обявен за „двигател на годината” за трети пореден път и от неотдавна е носител на приза “Най-добър двигател за последните 20 години”. Мощността му е 720 к.с. – с 50 повече от тези в 488. Спринтът до 100 км/ч се случва за 2.9 секунди, а до 200 – за 7.8 секунди. Максималната скорост е 340 километра в час. Във всяко друго отношение F8 Tributo е по-лесен за каране спрямо 488. На борда му работят последните версии на системите Slide Slip Control и Dynamic Enhancer, които позволяват карането на ръба да бъде много по-достъпно за неподготвени шофьори. Воланът е по-малък и удобен, казват от Маранело.
Цялата кола пък е загубила 40 кг от масата си и използва нов аеродинамичен пакет, както и умната система за управление на температурата на 488 Pista. Системата S-Duct от Формула 1 е интегрирана за повишено притискане на предния мост. По-тесните фарове отварят място за по-добро охлаждане на предните спирачки. Прозрачната задница пък е симпатична препратка към от Ferarri F40.
В интериора също има някои промени спрямо 488, но те са по-скоро незначителни. Интересен детайл е сензорният екран пред пътника до шофьора. Цената на колата е около 280 000 далара.