Излезе биографичен сериал за Карл Лагерфелд, който може да гледате по Disney+ на френски език.
Драмата „Да станеш Карл Лагерфелд” е посветен на възходящата кариера на модната икона и бурните му лични взаимоотношения с придружаващите ги красиви нервни изблици, шикозни купони и разкошни модни ревюта. Всичко това безусловно си струва да бъде видяно.
Сериалът е фокусиран върху 1970-те години – един от най-интересните периоди в историята на модата. Това десетилетие ознаменува издигането на Ив Сен Лоран и на Карл Лагерфелд, преди назначаването му в Chanel през 1983 г. да затвърди мястото му на върха на модната йерархия. Сякаш продължавайки традицията на сериала „Нов поглед” с противостоянието на Кристиан Диор и Коко Шанел, „Да станеш Карл Лагерфелд” развива този творчески паралелизъм: Карл Лагерфелд (в ролята е Даниел Брюл) срещу Ив Сен Лоран (в ролята е Арно Валоа).
Сен Лоран е мечтателен вундеркинд, признат гений на епохата, а Лагерфелд – работен кон, наемен работник, който до средата на живота си няма възможност да създава колекции под своето име.
Самата обстановка в сериала, дуализмът на личности е това, заради което си струва да бъде гледан. В продължени на шест серии Даниел Брюл, облечен в тъмни костюми и с големи очила, работи, дружи с Марлене Дитрих (Сани Мелес) и Палома Пикасо (Жана Дамас).
В сериала са споменати и постоянните проблеми на дизайнера с външния му вид. Не е пропуснато да се отбележи и преяждането му – няма как да не ви се запечата в паметта създаденият от Брюл образ на Карл, облечен с риза с волани и пижама, дъвчещ шоколад.
Въпреки подробностите от личния живот на Лагерфелд, критиците активно недоволстват от повърхностния характер на портрета му, наричайки го не портрет на човека, а на ценителя – най-вече на професионалния успех. Така да е. Но ако вие обичате парите и ви привлича светът на висшата мода, то да проследите как Карл е вземал съдбоносни решения, как се е катерил към върха, как е планирал, интригантствал и пресмятал, и как в резултат всичко това е влияело на личните му отношения, няма как да не ви бъде интересно.
Да, образът на Карл, показан от създателите на сериала Изаура Пизани–Фери, Дженифър Хаве и Рафаел Баке, е преди всичко образ не на художник, а на кариерист, който все пак съвсем по човешки се възхищава от таланта на колегите си, ревнува ги от успеха им и им завижда.
Модата е „начин да въплътиш духа на времето, да отразиш същинската природа на обществото”, казва в сериала Карл. Дали създателите на филма са успели нагледно да обяснят що е то „Да станеш Карл Лагерфелд”, в крайна сметка ще решат зрителите.