Като един от най-скандалните модели на Audi, 2022 TT RS е пример за спортен автомобил с открояваща се мускулна сила и външен вид с усещане за висок клас.
За разлика от конкурентите, които използват четирицилиндрови двигатели с турбокомпресор или V8 с голям блок, TT RS се задвижва от уникален петцилиндров двигател с турбо, който изпомпва 394 конски сили и осигурява на автомобила уникален звуков почерк.
Кабината предлага невероятни технологични функции и е обшита с красиви материи, както повечето други модели на Audi.
Управлението е лесно и докато TT RS е гъвкав за бързо шофиране, той е по-малко ангажиращ по криволичещ път, отколкото конкурентите му като Porsche 718 Cayman или Chevrolet Corvette.
TT RS обаче има едно нещо, което тези автомобили нямат: стандартно задвижване на всички колела. Неговото сцепление на четирите колела, комбинирано с комплект зимни гуми, гарантира, че TT RS може да бъде идеална целогодишна опция за ентусиазирани шофьори, които живеят някъде, в заснежения север.
TT RS все още е автомобил – страхотно забавление и е по-евтин от моделите на конкуренцията. Предлага се само с няколко опции – спортна изпускателна система, фиксиран заден спойлер и електрически такъв, който се прибира – това е безплатна опция и придава на TT RS по-изчистен вид.
Новият петцилиндров двигател на TT RS е с 394 к.с., 2.5-литров с турбокомпресор. Тези параметри го правят необичаен и примамлив. Стандартното задвижване на четирите колела Quattro и бързата седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител са блестящи.
Мощността на преминаване е удивителна: със седемстепенната скорост с лекота превключвате на по-ниска предавка веднага щом поискате допълнителна мощност, а TT RS се втурва напред с такава непосредственост и сила, че може да си помислите, че сте всмукани в космическа дупка.
Внимателната модулация на педала на газта превръща този атлетичен модел в удобен крайцер. Когато е оборудван със стандартните си адаптивни амортисьори, TT RS е стабилен на пътя — дори когато този път е ужасно криволичещ. Така дори сравнително неопитни шофьори могат да се чувстват сигурни, когато с шеметни скорости влизат в завоите.
TT RS се предлага с по-остро окачване – без адаптивни амортисьори – настройката прави значително по-трудно усещането на границите в завоите. Ако не планирате да прекарате доста време на състезателната писта, то ви предлагаме пакета Dynamic Plus.
Отвътре кожените седалки с диамантени шевове са стандартни, също както и привличащата окото, добре интегрирана алуминиева облицовка на кабината. В същото време допълнително трябва да си поръчате вентилирани предни седалки, електрически регулируем волан и функция за памет за седалките на водача и предния пътник.
Както при много автомобили от този вид, забравете да го товарите с много неща – транспортното отделение за целта е сравнително голямо, но не много високо, а задният отвор за повдигане е дълъг, но тесен.
Работейки с ограничено пространство, информационно-развлекателният екран на TT RS не е в центъра на арматурното табло, а в пространството, традиционно заето от габаритите. Тази подредба е привлекателна и лесна за използване. Както и при други модели на Audi и този се управлява от въртящо се копче, монтирано на централната конзола.
Навигацията в таблото, Apple CarPlay, Android Auto, стерео Bang & Olufsen с 12 високоговорителя и вградената Wi-Fi точка за достъп са стандартни. Цената започва от 74 000 долара за бройка.