Безспорно екзотичният Aston Martin DB11 от 2022 г. е на границата между спортен автомобил и grand tourer. Неговото дълго, ниско и широко тяло кара човек да се обръща след него, независимо дали е конфигурирано с фиксиран покрив или с такъв, който плавно се прибира.
Aston предлага този вид само със задно задвижване и с мощност 630 конски сили би-турбо V12, но моделът се предлага и само във вариант купе.
Стандартният V8 с двойно турбо и 528 к.с. не е толкова специален, но все пак екстрите му са изключително задоволителни. В съчетание с осемстепенен автоматик и двата двигателя осигуряват вълнуващ звук и възбуждащо ускорение, които могат да превърнат този автомобил от спокоен до изключително шумен.
И въпреки някои вътрешни несъвършенства и миниатюрните задни седалки, DB11 има удобна и много адаптивна кабина.
За 2022 г. стандартният V8 на DB11 получава усилване с 25 к.с., като така общата му мощност е увеличена до 528 понита. Надстройката отключва нова заявена максимална скорост от 320 км/час, в сравнение с 300 км/час на предходния модел.
Вътре, DB11 вече се предлага със седалките Sports Plus на Aston, които осигуряват повишена опора за по-добра сигурност на пътниците по време на скоростно шофиране. Купувачите могат допълнително да подобрят кабината с нови опционални дизайнерски теми.
Въпреки че елегантният 2+2-местен все още предлага V12 двигател с двойно турбо, този модел вече не носи значка AMR (Aston Martin Racing).
DB11 предлага два варианта на двигателя: 4.0-литров V8 с двойно турбо или 5.2-литров V12 с двойно турбо. Първият развива 528 конски сили и 700 нм въртящ момент, докато вторият прави 630 понита и 750 нютон метра.
И двете се съчетават с осемстепенна автоматична трансмисия, която предава целия въртящ момент към задните колела. Купето DB11 доказа, че осемцилиндровият двигател може да бъде приблизително толкова бърз и добър, колкото и 12-ката.
Вътрешността на всеки DB11 е с плюшена облицовка и може да бъде персонализирана с фантастични цветове и екзотични материали. Забелязва се леко непоследователно монтиране на панела и изненадващо евтино разпределително устройство, но все пак тези проблеми са незначителни в сравнение с иначе екстравагантното и разтърсващо изживяване при шофиране на тази кола.
Всеки модел включва кожена тапицерия, отопляеми и електрически регулируеми предни седалки и пасивен вход. Предлагат се отопляем волан и вентилирани предни седалки. В DB11 няма много места за съхранение на малки предмети, освен кошчето на централната конзола, което се отваря, за да разкрие поставки за чаши и полезна тава.
Произведена от Mercedes-Benz, информационно-развлекателната система осигурява лесни за потребителя контроли и атрактивни менюта. Вие правите своя избор на 8.0-инчовия екран чрез стандартен въртящ се контролер или опционалния тъчпад на централната конзола. Заедно с 400-ватовата аудио система и сателитно радио Sirius XM, Aston предоставя на всеки DB11 Wi-Fi гореща точка.
Купувачите могат да надстроят до 700-ватова звукова система или 1000-ватова извънземна Bang & Olufsen. Цената на британската кола започва от 210 000 долара за брой, без обаче в нея да са включени всички екстри. Mалко скъпо, нo все пак това е Aston Martin.