Пчелата e толкова често пренебрегвана, че забравяме за жизненоважната ѝ роля в нашата екосистема. Но колкото е съществен трудът им, толкова са и уязвими. Затова редица известни световни марки за козметика са превърнали опазването на пчелите в свой дълг.
От малки ни учат, че благодарение на жужащите насекоми цветята се размножават, а ние получаваме техния тъй полезен и вкусен продукт – медът. Но през последните десетилетия популацията на пчелите рязко намаля. Това се дължи най-вече на пестицидите и химикалите, с които фермерите обработват реколтата и градините си. А те са изключително отровни за медоносните работнички. Българският читател веднага може да направи асоциация със стотиците пчели, загинали преди няколко дни в Плевенско.
Казват, че ако пчелите изчезнат от лицето на земята, на човечеството ще му останат не повече от 4 години съществуване. От тях зависи 80% от опрашването на растенията на планетата и близо 35 на сто от световното производство на храни. Така се стига до обявяването им за най-важното животно на планетата от института Earthwatch. Това се случи преди година по време на последния дебат на Кралското географско дружество в Лондон, а на 20-ти май се отбелязва Международният ден на пчелите.
Добре запознати със актуалната ситуация, козметичните брандове се обединяват около обща еко кауза да предпазят жужащите малки герои: „Пчелите не само крепят баланса в природата, но и ни осигуряват невероятни натурални изделия, които могат да се използват в най-различни сфери на ежедневието. Затова ние не само се грижим за тях и биоразнообразието (научен термин, с който се обединяват всички живи форми на Земята), но и за качеството на нашите продукти.“ – обяснява Сандрин Соме, директор на устойчивото развитие в Guerlain.
А ето и чрез покупката на кои седем продукта, и вие може да се включите в благородната кауза:
1. Дневен крем Jour Matifiante Abeille Royale – Обучава пчеларите
Жужащото насекомо е символ на Guerlain още от 1853 г, когато се появява върху флакона на известния „Одеколон Империал“. От 10-ина години френският лейбъл закриля медоносната черна пчела от остров Уесан, намиращ се до бреговете на Бретан, Франция, чийто мед се използва в изработката на дневния крем, който стяга, овлажнява и озарява кожата на лицето. При покупката част от средствата отиват в общата програма на ЮНЕСКО и Guerlain, занимаваща се с обучението на бъдещите поколения пчелари.
2. Восъчна свещ Cire Trudon – Предпазва вида
Тъй като историята на Cire Trudon (най-старият производител на свещи в света, от 1643-а) е тясно свързана с тази на фуражите, брандът за свещи и Conservatoire de l’Abeille Noire de l’Orne (Консерватория на черните пчели от Орн) работят в тандем от 2018 година насам. Тяхната цел е поддържането на генетичното разнообразие от популации на ендемични (характерни за даден район) пчели в условия, най-близки до първоначалната им среда. Веднага щом запалите свещта, вие не само ще се насладите на меката ѝ светлина и топлина, но и на богатия и успокояващ аромат на пчелен восък.
3. Скраб за ръце Ballot-Flurin Grains de Miel – Укрепва тяхната екосистема
Фирмата за натурална козметика се заражда през 1977-а в сърцето на високите части на френските Пиренеи, а по-късно основава и апикултурата (грижа за пчелите) DOUCE®. Техният патронаж включва стабилизирането на екосистемата на пчелите и неслучайно са много деликатни при ръчното събиране на меда и медните пити. Скрабът за ръце съдържа кестенов мед, бял прополис и прах от ядки от слива – той отстранява мъртвите клетки от кожата на ръцете ви, придавайки им мекота и сияйност.
4. Фон дьо тен Teint Majestueux от Valmont – Предпазва пчелите от студа
Teint Majestueux е уникален комплекс от мед, прополис и пчелно млечице, разработен съвместно с доброжелателни пчелари, чиято мисия е защитата на пчелите и пчелните кошери от суровия, студен планински климат. Формулата е получена чрез еко сертифициран процес на екстракция, действащ в унисон с природата и не замърсява околната среда. Фон дьо тенът не само забавя стареенето на кожата на лицето, но и ѝ придава сатенен завършек.
5. Балсам за лице Rêve de miel на NUXE – Осведомява широката общественост
Колаборацията на френската марка с Лувъра планира инсталирането на шест кошера в центъра на градините на Тюйлери. С този акт те целят не само да осведомят широката общественост за евентуалната екологична катастрофа, но и предвиждат всяка година да събират между 12-18 кг мед от кошер. Подхранващият дневен крем (мед, прополис и скъпоценни масла) успокоява, подхранва и възстановява кожата на лицето.
6. Релаксиращо млечно масло за баня от Melvita – Осигурява кошери
Melvita е създадена преди 35 години от френски пчелар, чието желание е да осигури достатъчно домове за пчелите. С помощта на различни асоциации марката вече е допринесла за инсталирането на 728 кошера от 2010 г. насам, осигурявайки покрив за над 41 млн. индивида. Щом маслото за баня се докосне до водата, то се превръща в млечен облак, потапяйки ви в спокоен и парфюмиран свят от есенция от сусам, цитрусови плодове и лавандула.
7. Серум за лице от Folies Royales – Спонсорира пчелните кошери
Кредото на френския бранд е не само да се грижи за здравето и красотата на своите клиенти, но и за природата. Затова общата им инициатива с асоциацията „Un Toit Pour les Abeilles“ (Покрив за пчелите) е от продажбата на всеки продукт да спонсорират грижите за 5 пчели и 1 квадратен метър цветя. Комбинацията от прополис и пчелно млечице помага в борбата срещу стареенето и отпускането на кожата на лицето.