Базирана на 488 GTB, но много по-добра. За тази изработка Ferrari взе редовните 488 и добави малко вдъхновение от работата си в Световния шампионат по издръжливост на FIA. Пистовият автомобил, който успява да бъде агресивен и грациозен едновременно, идва с цялата сила, която човек би могъл да очаква от всяка кола, носеща конче в емблемата.
Истински унищожител на пистата, италианският изтребител хвърля пасажерите си от 0-100 км/ч. за по-малко от три секунди и струва колкото луксозен апартамент – но всеки един долар си заслужава. Конкурира се срещу чисто новия McLaren 765LT и уважаваният Lamborghini Huracan Performante.
Иконичен пример за фина италианска изработка, 488 Pista съчетава фокуса на пистата с несравнимо величие. Доказателство за първото е либералната употреба на въглеродни влакна в целия дизайн, а за второто ще бъдат тънките LED фарове и спортните линии, които се движат по корпуса. Колата получава още изключително черно-бяла състезателна ивица по средата. Отстрани големи отвори изтласкват въздуха в интеркулерите, а всмукателните тръби са разположени близо до задния спойлер. Класическите LED кръгли светлини за задно осветяване са съчетани с остър заден дифузьор, който разполага с два изпускателни отвора. Изкуството се крепи на 20-инчови джанти, като опциите от въглеродни влакна се предлагат в отделен пакет.
За 488 Pista Ferrari предлага три цветови гами, които съдържат общо 15 външни нюанса. Първата е солидната гама, включва Rosso Corsa, Rosso Scuderia и Rosso Mugello, които са различни оттенъци на червеното. Останалите три, които обгръщат гамата, са Giallo Modena, Bianco Avus и Nero. За металната гама четири монохроматични нюанса включват Nero Daytona, Grigio Silverstone, Grigio Titanio Metall и Argento Nurburgring. Последната историческа гама съдържа любимия външен оттенък, освен класическото червено, и това е Rosso Fiorano, който изпръсква 488 в дълбок нюанс на Мерло. Останалите четири цвята включват Grigio Ferro, Blu Tour de France, Azzuro California и Grigio Scuro. А двата варианта на състезателни прототипи – Blu America и Argento Nurburgring, добавяйки ивици към екстериора в различни цветове.
Средно разположен отзад 3.9-литровият турбо V8 със суха подложка е сърцето на 488 Pista. Когато поставим двигателя до този на 488 GTB, около 50 процента от частите са чисто нови. С 50 процента е по-лек коляновия вал и маховикът, както и по-агресивните гърбици, които работят с по-къси всмукателни колела. Изпускателната система Inconel намалява налягането и тежи около 20 килограма по-малко в сравнение с тази на 488 GTB. Резултатът от подобрената техника е V8, който произвежда 710 конски сили и 900 Нм въртящ момент. Седемстепенната F1 трансмисия с двоен съединител навигира предавките интуитивно и прецизно. Първата и втората предавка минават толкова бързо, че е лесно да ги пропуснете, ако не обръщате голямо внимание, но добрата новина е, че 488 задържа мощност дълго след първата смяна на червената линия, която я прави неописуемо бърза.
Кабината на 488 Pista е облечена в кожа, велур и въглеродни влакна. Тя е в сравнително спартански стил, като се вземат предвид съвременните удобства, но все пак е луксозна. Ferrari даде ясно да се разбере, че Pista е предназначен изцяло за пистата, а не за ежедневния комфорт. На практика 488 Pista може да се използва и като всекидневен автомобил, ако сте истински ентусиаст на сдържане от адреналина и звука, който идва от генерацията на този шедьовър. Все пак има достатъчно функции за комфорта на пътниците, а кабината е изненадващо по-просторна от средния спортен автомобил с две врати. Oт Ferrari обявяват цена от 340 хил. долара, за да можете да се порадвате на истински спортна и първично бърза кола, като PISTA.