Защо Patek Philippe подкрепи тенденцията за аксесоари бижута

Малко преди откриването на женевската изложба на часовници Watches & Wonders 2023, доста шум вдигна коктейлът по случай лансирането на марката аксесоари S by Salanitro.

Тя предлага инкрустирани със скъпоценни камъни принадлежности за тàбла, огледало и настолни фигури (маски, пана).

Мероприятието се получи изключително благодарение на гостите, сред които беше ръководителят на Patek Philippe Тиери Щерн – човек, който не се появява често публично и на когото всяка крачка трябва внимателно да се изучава от хората в отрасъла. Заслуга за събитието имаше и живият класик в часовникарското изкуство Франсоа–Пол Журн, както и Аурел Бакс –  акционер на часовници в аукционната къща Phillips и основател на консултантската компания Bacs & Russo – изобщо все много значими личности в часовникарската индустрия.

С какво привлече грандовете новопоявилата се марка бижутерийни изделия?

Знаменитата марка обикновено крие зад себе си множество по-малки имена. В Швейцария има огромен брой почти неизвестни на публиката компании – доставчици, съплайъри, специализиращи се в производството на механизми, корпуси или гривни.

Женевската компания Salanitro SA работи в сянката на индустрията повече от 30 години, предлагайки на повече от 80 швейцарски марки инкрустации със скъпоценни камъни.

Първото, което вижда посетителят на сайта на Salanitro, е голямо изображение на футуристичния часовник Audemars Piguet Haute Joaillerie Diamond Outrage от 2017 година, инкрустиран с повече от 11 000 брилянти. И това е намек за това какви майстори са Salanitro и какви клиенти поръчват при тях.

Пиер Саланитро основава компанията си през 1990 година. С времето портфолиото на клиентите се разраства. Освен инкрустации компанията се научава да изработва корпуси и гривни за часовници.

През 2015 година тя се сдобива с фабрика, в която сега работят повече от 230 души. От 2019 година досега Salanitro е получила два сертификата на Съвета на отговорните бижутери RJC в категориите „Верига на доставките” и „Кодекс на професионалната етика”.

През януари тази година стана известно, че легендата в света на часовниците –  независимият производител  Patek Philippe  – е придобила дял в Salanitro.

Пред пресата това решение президентът на Patek Philippe Тиери Щерн обясни като отлична възможност за инвестиция в собственото си гарантирано бъдеще, а също и като желание за укрепване на връзките с Пиер Саланитро, чийто процъфтяващ бизнес притежава огромен потенциал за по-нататъшно развитие на производствените мощности в бижутерийно-часовникарския сегмент.

Сега производителят на часовници може да бъде сигурен, че за в бъдеще няма да му се налага да търси изпълнители за своите поръчки с бижутерийна изработка от висок клас.

Новородената марка S by Salanitro обещава да произвежда необикновени и изключителни предмети, като украсява всеки от тях с инкрустация от скъпоценни камъни с прилагане на редки техники, каквито до съвършенство владеят майсторите на Salanitro. Идеята за първата колекция се родила след като един японски клиент помолил Пиер Саланитро да направи от скъпоценни камъни портрет на любимите му шарани кои.

Пиер Саланитро

По-късно господин Саланитро предложил на Школата за изкуства в кантона Лозана ECAL съвместен проект: на 14 студенти им била поставена задача да измислят, каквото и да е (само не часовници) на тема „Оригиналност и скъпоценни камъни”. Така се появила идеята да бъде създадена колекция от скъпоценни предмети за вътрешно обзавеждане.

В процес на създаване на маската.

Първият такъв предмет е маската „Воинът Малиналтепек“ (The Warrior of Malinaltepec), вдъхновена от погребална маска на ацтеките, намерена през 1921 г. в Мексико. Тя е изработена от позлатено сребро и инкрустирана с 214 безцветни брилянти и 2 рубина.

Вторият – комплект за игра на табла от патинирано дърво и кожа с пулове, украсени с черни брилянти и сини сапфири. Третият – огледало, символ на мъдростта и знанието, създадено в съавторство с дизайнера и архитекта Алин Ербея.

Огледало с диаметър 120 см е поставено върху основа от лакирано дърво и в духа на мексиканската традиция е украсено с 1277 скъпоценни и декоративни камъни.

Част от декоративните камъни.

S by Salanitro планира да пусне на пазара 25 различни маски, 10 комплекта за игра на табла и 10 огледала годишно, като ги посвещава на различни култури по света. Разбира се, с възможност за персонализирана поръчка.

Присъствието на Тиери Щерн на коктейла по случай представянето на новата марка S by Salanitro може да се разглежда и като потвърждение на дългогодишната връзка между Patek Philippe и Salanitro, така и като взаимна подкрепа за бизнеса.

Дали марката на Пиер Саланитро има бъдеще, ще покаже времето.