Защо луксозните автомобилни брандове се занимават с пчеларство и флористика

Карантината през пролетта се превърна в трудно изпитание за света на лукса, но дори след спирането на производството на автомобили, Rolls-Royce, Bentley и Jaguar продължиха да работят върху новия си ексклузивен продукт – натурален мед. Разказваме ви защо наличието на пчелини се превръща в признак на добър вкус за световноизвестните автомобилни производители.

 

Фразата „Внимание към пчелите!“ стана мото на Световния ден на пчелите, който традиционно се празнува в края на пролетта. Пчелите, които играят решаваща роля в екосистемата на земята, са на крачка от масовото изчезване. Според проучванията, ако не бъдат взети спешни мерки за защита на трудолюбивите насекоми, на които дължим узряването на две трети от всички селскостопански култури, до 2035 г. медоносната пчела може да изчезне от списъка на опрашителите. Така човечеството рискува да остане не само без обичайната си закуска, но и без растения по улиците. Британските производители на най-скъпите автомобили вече откликнаха на предупрежденията на учените.

Rolls-Royce Motor Cars пръв се загрижи за популяризирането на пчелите. Пчелинът, създаден през 2017-а, позволи на компанията да подпомогне на ранен етап проекта „Пчелни линии”, иницииран от благотворителния фонд на Националния парк Саут Даунс, до който се намира заводът на компанията. Идеята е да се помогне на фермерите и на собствениците на земи да създадат цветни коридори, които да свързват местообитанията на пчелите и други опрашващи насекоми.

Днес пчелинът на Rolls-Royce е дом на над четвърт милион медоносни пчели. Всички жизненоважни насекоми са разпределени в шест кошера. Прави впечатление, че дървените къщички са кръстени на моделите на компанията: Phantom, Ghost, Wraith, Dawn и Cullinan, както и на символа на марката – Spirit of Ecstasy. Името на всеки кошер е гравирано върху полирана плочка от неръждаема стомана, изработена ръчно в същата работилница на Rolls-Royce, откъдето излизат легендарните коли. След като преживяха успешно зимата, медоносните пчели напуснаха кошера, за да събират нектар и цветен прашец от цъфтящи растения, отглеждани върху парцел с площ от 42 дка, както и в градината на еко покрива на сградата. В края на всеки сезон специалистите ръчно събират меда и угощават с него клиентите, посещаващи завода.

Но и това не е всичко – брандът реши да изпита уменията си и в отглеждането на цветя със специален сорт рози, наречен Phantom. Създаването на „призрачната“ роза бе поверено на Филип Харкъс, най-добрият селекционер във  Великобритания и наследствен производител на цветя. Семейството му създава нови сортове и подобрява методите за отглеждане им от 1879-а. В актива на Харкнес са  25 златни медала от престижното шоу за цветя в Челси, а сред феновете на таланта му  са членове на британското кралско семейство, за които той е отгледал не един сорт рози. Харкнес описва своето творение като квинтесенцията на английска роза, чието създаване му е отнело цели осем години. Специално за тези рози бе проектирана цветна  леха, обградена с лавандула. Rose Phantom е бледо, кремаво бяло цвете с 50 венчелистчета и богат аромат, който няма да остави равнодушни не само пчелите, но и всички посетители на завода в Гудууд.

След Rolls-Royce със създаването на ексклузивен мед се зае и Bentley Motors. Компанията се опита да произведе течното природно злато за пръв път през миналата година, когато благодарение на усилията на опитни пчелари в кампуса на бранда в град Крю, графство Чешир се появиха два кошера. Реколтата за 2019-а донесе на компанията 100 буркана мед. Между другото, етикетите върху тях са разработени от интериорния дизайнер на Bentley Луиз МакКалъм. Сега пчелинът на бранда се е разширил до пет кошера с по 60 хил. пчели във всеки. Така че през септември компанията очаква да увеличи производството до 200 буркана. Досега елитният мед се раздаваше като благодарност на служителите на Bentley, които подкрепят инициативите за устойчиво развитие на компанията, както и на почетни гости.

Jaguar Land Rover също се стреми да не изостава от конкурентите си. Компанията планира да отглежда над милион местни медоносни пчели, като през тази година  първата колония вече бе заселена в завода на Jaguar в Солихъл. Освен увеличаването на популацията на насекомите, идеята е да се възпитават и забавляват децата, посещаващи местната детска градина, и използването на пчеларството като ефективна когнитивно-поведенческа терапия за служители, страдащи от различни психологически разстройства. И макар представителите на Jaguar да отбелязват, че проектът е в начален етап, съдейки по успешния опит на Rolls-Royce и Bentley, възможно е много скоро екскурзията в пчелина и лечението с мед да се превърнат в неразделна част от програмата за посещение на заводите на всички най-престижни автомобилни производители във Великобритания.