Собственикът на Dior и Louis Vuitton Бернар Арно инвестира в покупката и ремонта на огромен универсален магазин в центъра на Париж. На какво разчита милиардерът, създавайки разкошен „храм на потреблението“ , в епохата на Amazon?
Принадлежащият на най-богатия човек в Европа – милиардерът Бернар Арно – холдинг LVMH, похарчи над 1 млрд долара за придобиването на парижкия универсален магазин La Samaritaine, пише Bloomberg. През 2001 г. той плати около 225 млн. евро (249 млн. долара) за контрол върху сградата, а по-късно изкупи останалия дял за сума, която остана в тайна. През последните 15 години холдингът е похарчил още 750 млн. евро (около 830 млн. долара) за ремонт на сградата и обновяване на интериора.
Локацията
La Samaritaine, разположен в самия център на Париж в съседство с Лувъра, трябва да отвори врати през април 2020-а. Вътре посетителите ги очаква обзавеждане в стила на края на ХІХ в., включително фрески, мозайки и стълби от ковано желязо.
Някога подобни „храмове на потреблението“ бяха основна движеща сила на търговията, но по времето когато Арно придоби магазина, ситуацията вече започваше да се променя. Днес се повече купувачи предпочитат интернет платформите и големите вериги са принудени да затварят магазините си. Агенция Bloomberg дава пример с американската верига Macy’s и британската House of Fraser, които закриха десетки търговски обекти.
Клиентите
LVMH разчита, че парижани ще дойдат в La Samaritaine заради ексклузивните линии от дрехи, нишовите модни брандове и големия избор от ресторанти. Но главната целева аудитория на La Samaritaine Bloomberg са туристите от Китай. Въпреки търговската война между КНР и САЩ, китайците остават верни почитатели на много от включените в LVMH брандове и подпомагат растежа на индустрията на лукса.
За това че La Samaritaine възнамерява да привлича богати туристи свидетелстват и детайлите на проекта. След ремонта търговското пространство на обекта ще бъде намалено два пъти. Освободеното място ще заемат 5-звездният хотел Cheval Blanc, ресторанти, офиси и спа салон на бранда Christian Dior. Търговското пространство ще се управлява от принадлежащата на LVMH компания DFS, известна с успешните си продажби на необлагаеми стоки от Givenchy и Fendi на китайски купувачи. Посетителите ще имат възможност да пазаруват в La Samaritaine без да плащат ДДС, а туристическите автобуси ще могат да спират на паркинга на Лувъра, за да не се образуват опашки пред входа на магазина. Според предвижданиета търговският обект, в който ще се продава продукцията на над 600 бранда, ще привлича няколко милиона посетители годишно.
Прогнозите
През август 2019-а в доклада си The Chinese Luxury Consumer консултационната компания McKinsey определи китайците като лидери в разходите за предмети на разкоша. На свой ред компанията Bain прогнозира, че към 2025-а на гражданите на КНР ще се падат минимум 45% от всички покупки на луксозни стоки.