Първите промени ще засегнат близо 12 държави.
Неотдавна ви разказахме за големия отлив на абонати на Netflix и причините, които стоят зад него. Ала до този момент стримийнг гигантът продължава да е изправен пред трудни времена, търсещ нови начини, чрез които не само да си върне лоялните клиенти, но и да увеличи приходите си.
Колкото и странно да звучи, част от голямата промяна е свързана с абонаментите тарифи. От ноември жителите на Съединените американски щати ще плащат 6.99 долара (5.99 евро за Франция, една от 12-те засегнатите страни) месечно за най-ниския план, който включва и излъчването на “любимите” на всички реклами. Макар времето им да е между 15-30 секунди, промяната все още изглежда доста налудничава.
Да припомним, че до този момент цената за същата “икономическа” услуга бе почти 10 долара: “Силно вярваме, че по-ниската потребителска цена, заедно със силното излъчване на реклами, ще ни позволи да разширим нашата база от абонати и с течение на времето да генерираме значителни допълнителни приходи.“ – съобщи Грег Питърс, главният оперативен директор на Netflix, по време на пресконференция.
Любопитно е да се спомене, че част от новите тарифни промени са повлияни и от големия конкурент на Netflix – Disney+ – чиято цена за същия план е 7.99 долара на месец. Само времето ще покаже дали новият подход на Netflix ще се окаже печеливш, или не.