Неотдавна излезе и дългоочакваният биографичен филм „Спенсър“ с участието на Кристен Стюарт. Визуалният разказ не само впечатлява с невероятната си актьорска игра и костюми, но и с превъзходните си декори. Най-малкото кой би предположил, че два немски двореца успешно ще бъдат превърнати в кралската резиденция Сандрингам Хаус? Разказваме ви за успеха и идеите на продуктовия дизайнер Гай Хендрикс Даяс и колежката му Йешим Золан.
Както вече писахме, сюжетът на кинолентата засяга най-вече злочестата Коледа на 1995 г., когато принцеса Даяна най-накрая се решава да поиска така желания от нея развод със съпруга си принц Чарлз. Това се случва в Сандрингам Хаус – един от имотите на кралица Елизабет Втора. Поради тази причина Гай Даяс прави по-обстойно проучване на Норфолкския имот.
„С Пабло Лорайн (директорът) ни хрумна идеята за елегантен затвор. Не само да пресъздадем Сандрингам Хаус, но и изцяло да визуализираме, доколкото това бе възможно, ужасните чувства, породени от изолацията на принцеса Даяна. С други думи – никакъв изход, никаква светлина в края на тунела – само безкраен маскарад, отчаяние и строг етикет. По-образно казано, зрителите ще бъдат пленени от повърхностната красота и разкоша на резиденцията, но едва ли веднага ще се досетят, че под тях се спотаяват мъката, лудостта и мизерията.“ – разяснява пред Architectural Digest британският дизайнер.
Както вече казахме, за целта са използвани два немски двореца. Това са бароковият Нордкирхен до Мюнстер (познат още и като „Вестфалският Версай“), служещ за есктериорните снимки, и тюдорският Шлосхотел Кронберг до Франкфурт на Майн, за интериорните снимки. Но колкото и прелестни да са двете каменни здания, те безпроблемно са превърнати в безкраен, красив и подлудяващ кралски лабиринт.
А за да се получи студената и чиста естетика на декора, сякаш Лейди Ди е птичка в клетка, даровитата туркиня Йешим Золан веднага се отзовава. Такъв пример е и тюркоазената стая на споминалата се аристократка. Огромните уестмистърски гоблени от XVI в., висящи около леглото с балдахин, сякаш са фазани, чакащи своя ред на залавяне. А нарисуваните по стените птици в прилежащата към стаята баня още повече подсилват страшната илюзия…
Но колкото и да е минималистичен декорът, Золан все пак поръчва над 60 рамкирани картини, всяка от които има своя собствена история. Например тази, която виси във входното антре на екранния Сандрингам. Платното е изпълнено в стила на бароковия фламандски художник Ян Файт и изобразява жена, заобиколена от убити по време на лов животни.
Макар и доста зловещо, това е самият замисъл на лентата. Даже Йешим споделя задоволството си от добре свършената работа, веднага щом вижда завършения филм.
„Ако някога будете поканени в Сандрингам, откажете на мига!“ – предрупреждава туркинята.