Автобиографията на кандидата може да разкрива много за квалификациите и способностите на лицето, но когато става въпрос за преценка на характера им, интервюто лице в лице все още е най-добрата стратегия за проверка на кандидатите.
Четири от петима работодатели (79.3%) признават, че са раздразнени от отношението и поведението на кандидата по време на интервюто за работа, разкри скорошно проучване на CV-Library. Резултатите показват, че едва около 10% от компаниите желаят да наемат кандидатстващите, въпреки грешките им по време на интервюто.
„Цената на лошия избор на бъдещи кадри може да има изключително негативен ефект върху вашия бизнес, особено за стартиращи фирми и организации с ниски маржове на печалба. Ето защо е важно да филтрирате кандидатите и да намерите най-добрите сред тях“, изтъкна Лий Биггинс, основател и изпълнителен директор на CV-Library.
Какво трябва и какво не трябва да правите по време на интервю за работа? Има много статии, които ни дават съвети как да се държим, как да отговаряме и какво да избягваме. Ето списъка на CV-Library с най-големите грешки, които кандидатите правят: лъжа – 68.5%; закъснение – 65.3%; арогантност – 45.1%; лоша лична хигиена – 29.6%; хвалене с други интервюта/оферти – 17.8%; избягване на контакт с очите – 16.9%; неподходящи дрехи – 15.5%; саркастичност – 14.6%; прекалено срамежливо поведение – 4.7%; пропускане на здрависване с интервюиращия – 4.7%.
„Разбираемо, етикетът за интервю е важен и трябва да играе основна роля при оценяването на всеки един кандидат“, отбеляза Биггинс и допълни: „Интервютата могат да бъдат изнервящи за кандидатите, особено за по-интровертния тип хора. Но има разлика между това да сте нервни и небрежни. Естествено е един кандидат да се изнерви или да е малко скован, но това не е оправдание за табута, като лъжа или закъснение, без оправдано извинение“.