На гости в жилището на Донатела Версаче

Тя кара кадифето и коприната да блестят и да сияят, така че да ви заболят очите, и това не пречи на произведенията й да влязат в златния фонд на световната мода. Всичко в нейния апартамент искри –  от възглавници до кранове.

 

СЕМЕЕН БИЗНЕС

Донатела Версаче направи  безценна услуга на блондинките в цял ​​свят. Тя опроверга мита, че всички те са глупави и не знаят нищо за бизнеса. След смъртта на Джани Версаче през 1997-а мнозина предричаха бърз и безславен край на модната му къща. Но по-малката сестра на дизайнера, която пое ръководството на компанията, не само продължи бизнеса на брат си, но дори увеличи неговата империя чрез нови „завоевания“ –  тя основа веригата хотели Palazzo Versace, изцяло обзаведени с мебели Versace Home Collection. (Първият от тях бе открит в Австралия през 2000 г.)

Хората, които познават добре Донатела, не са изненадани от нейните постижения. Въпреки че официално отговаряше за ПР и рекламата във  Versace, всъщност тя изигра много по-важна роля в компанията. Джани наричаше сестра си своя муза и призна, че не пуска нито един ескиз за работа без нейното одобрение. Той посвети парфюма Blonde на Донатела и я направи главен дизайнер на линията Versus.

Страстта на семейство Версаче към модните дрехи е наследствена „болест”. Майката на Донатела и Джовани (каквото е пълното име на великия кутюрие) била шивачка, която се омъжва за бизнесмен. Съпрузите живеят в провинция Калабрия отглеждайки общо четири деца. Джани е роден през 1946-а, а бъдещата му муза – девет години по-късно. Въпреки разликата във възрастта, братът и сестрата са изключително близки от деца.

Донатела обича да си спомня как от 11-годишна ходела на дискотека с брат си и колко се радвала да се издокара с дрехите, които той шиел за нея. Тази идилия приключва когато Джани заминава за Милано, за да учи за дизайнер на трикотажни изделия. Едва получила университетската си  диплома, Донатела бърза да се присъедини към брат си, ставайки PR директор на току-що основаната от него модна къща Versace.

Казват, че в началото на кариерата си Джани винаги пробвал върху себе си новите модели от мъжката колекция, а Донатела – от дамската. Тя дори се омъжва, би могло да се каже, „с благословията“ на брат си за един от моделите на Versace. След убийството Джани, Донатела полага много усилия, за да изземе по-голямата част от информацията за живота на починалия от материалите на разследването и да предотврати разпространението на книга за брат си, написана от Франк Монте, която хвърля сянка върху семейство Версаче. Джани завещава почти цялото си богатство на дъщерята на Донатела – Алегра.

ДВАДЕСЕТ ГОДИНИ ПО-КЪСНО

Да управляваш модна империя е неспокойно занимание. Донатела Версаче е непрекъснато в движение.  Тя притежава много апартаменти и къщи по целия свят, но не се задържа за дълго в нито еднаот тях. Най-често може да бъде намерена в луксозния си апартамент на две нива в центъра на Милано.

През 1986-а Донатела и тогавашният й съпруг Пол Бек купуват малък апартамент в стара, покрита с бръшлян къща. Те поръчват на известния декоратор Ренцо Монджардино да се заеме с интериора. Той се справя със задачата толкова успешно, че в продължение на двадесет години на собствениците никога не им е хрумвало да променят декорацията на къщата. А и има ли смисъл? Трапезарията, например, украсена със сини и бели плочки и стенописи, изобразяващи китайски и японски вази, няма да изглежда „морално остаряла“ и след четиридесет години.

Донатела, обаче, решава, че жилището е започнало да им отеснява, затова купува апартамента, разположен един етаж по-горе и го комбинира със своето жилище.Избирайки на кого да повери довършването на новопридобитото пространство, Донатела отново възлага ремонта на студиото на Монджарино. Декораторите с нетърпение се включват в играта.

Вторият етаж се отличава с пищно оформени сводести тавани и подови плочки с геометрични шарки, характерен щрих на Studio Monjardino. Интериорът се оказа изненадващо цялостен – трудно е да се повярва, че първият и вторият етаж са разделени от интервал от две десетилетия! И все пак, при внимателно вглеждане, между тях има разлика…

ДВОЕН ЖИВОТ

Донатела е предоставила първия етаж на разположение на многобройните си гости. Тук се провеждат умопомрачителни партита, описвани с ентусиазъм от таблоидите. Колкото до втория етаж, той е нейното лично убежище. Когато го планира, решителната домакиня се ръководи от един единствен принцип: „Така го искам!“. И не приема никакви възражения. По този начин се появява банята с размери на футболно игрище. „През цялото време настоявах за повече, повече и повече“, спомня си Донатела. – Те ми казваха: „Но тя и без друго е толкова огромна!“, а аз крещях: „Не! Не е достатъчно!“.

Дори когато интериорът на банята е вече завършен и декораторите преминават към другите стаи, неуморната клиентка не се успокоява. Тя нарежда да се премахне новопостроена стена, да се увеличи помещението с още три метра, а една от стените за бъде огледална – за да изглежда банята още по-голяма. „Чак тогава се почувствах доволна“ казва през смях Донатела.

Със същата непримиримост действа и когато избира картини за апартаментите си. За разлика от първия етаж, където по стените висят платна на стари майстори, вторият е украсен с картини на Джорджо де Кирико и Фернан Леже. „Обичам съвременното изкуство и класическите мебели! И какво лошо има в това? Еклектиката не ме плаши!”.

Шедьоврите мирно съжителстват с леопардови кожи, маси в стил ампир и мека мебел, тапицирани в синьо кадифе с фирмени принтове на Versace. В такава екстравагантна среда Донатела се чувства абсолютно комфортно. Тук тя си почива и приема близки приятели. А когато иска да общува, просто слиза долу.

ФИЛОСОФИЯ В БУДОАР

Всички знаят, че Донатела умее да балансира върху фината граница между лукса и кича, както никой друг, но дали този подход може да е полезен за останалата част от човечеството? Донатела е сигурна в положителния отговор.

„По някаква причина хората се ограничават в рамките на един стил, искат всяко нещо в дома им да бъде комбинирано с всички останали. Но това е толкова старомодно, дори ако самите неща са последната дума в дизайна! Виждала съм много ултрамодерни къщи, в които живеят  ужасно старомодни хора, – казва Донатела. -Те просто се страхуват да бъдат свободни, а свободата е най-ценното нещо в живота!“. Кой би помислил, че бродираните със злато възглавници на Versace са натъпкани с толкова дълбоко философско съдържание?