Какво е 355 и каква е връзката му с Георги Дюлгеров?

За младите филмови творци – на възраст между 18 и 30 години – остават още шест дни – до 28 февруари включително – да участват в конкурса „Награда за кино 355“. Кандидатстващите трябва да имат поне един заснет късометражен филм, като по изключение това може и да е музикално видео. Конкурсът носи кодовото название „Награда за кино 355“, като по условие във филма, с който участниците кандидатстват, трябва да присъства числото „10“. То трябва и да е обвързано със сюжета. Допускат се само изцяло авторски сценарии. Ето какво още е важно да знаете за конкурса.

 

1. Условията

Пишете синопсис на български и английски език до 500 думи, като освен него пращате и линк към видео (качено в YouTube или Vimeo) с режисьорско обяснение и концепция за филма (http://kambarev.com/bg/355).  Видеото трябва да е с английски субтитри, защото ще бъде предоставено на международно жури. То ще избере тримата най-добри (оттам и числото 3 в „355“), които ще бъдат допуснати до снимки. Те ще трябва да завършат филмите си, които по условие трябва да са 5-минутни (затова е и първата петица в името на наградата) и предадени в завършен вид 5 дни след започване на снимките (това обяснява и втората петица в наименованието).

2. Наградата

Носителят на „Награда за кино 355“ ще бъде избран на живо на 22 април от публиката, присъстваща на връчването на Награда за Полет в изкуството от Фондация „Стоян Камбарев“. На тази дата ще бъде официалната премиера на трите отличени от журито филми. Режисьорът на най-харесания от публиката ще получи статуетка и 10 000 лева под формата на парични средства и услуги за продуциране на следващия си късометражен филм от Фондация „Стоян Камбарев“ и партньорите й – Nova Film, UFO Film and Television Studios и ARS DIGITAL Studio.

3. Журито

Журито е 13-членно, като негов председател е Освалдо Де Сантис – дългогодишен бос на Twenty Century Fox в Италия, с опит и като генерален директор на TV SKY и като главен консултант на Paramоunt Pictures в Италия. Сред известните филми, върху които е работил, са „Титаник“, „Аватар“, „Междузвездни войни“, „Ледена епоха“. Останалите 12 „киносъдници“ в журито са основният двигател на инициативите на Фондация „Стоян Камбарев“ – Деси Тенекеджиева, продуцентът и режисьор Филип Рот и колегата му сценарист Джефри Бийч – и двамата от UFO Film and Television Studios (САЩ), Томас П. Витале – продуцент и сценарист от UNIVERSAL SYFY Network (САЩ), режисьорът и сценарист Дон Майкъл Пол от UNIVERSAL (САЩ), Марк Самърс – кастинг директор от британската компания MS Casting Directors & Management, британският сценарист и режисьор Бен Чарлз Едуардс. От българска страна са ректорът на НАТФИЗ Станислав Семерджиев, продуцентът от MatchPoint Production Валерия Стойкова, режисьорката  Стефани Райчева и българският продуцент и оператор Иван Тонев от ARS DIGITAL Studio.

 

4. Новият член в журито – проф. Георги Дюлгеров

Проф. Георги Дюлгеров.

Тази година към журито се присъединява и режисьорът и преподавател в Нов български университет – проф. Георги Дюлгеров. Той е известен с филмите си „Авантаж“ и „Мера според мера“. За снимането на първия Дюлгеров обикаля с екипа си всички затвори в България. Харесват си Ловешкия заради суровостта, която излъчва. В него заснемат главния герой – Петела, който попада в затвора заради чудния си характер  – въпреки че има достатъчно качества, за да се реализира успешно, чувството му за свобода го прави „невъзможен“ за средата, в която съществува.

През 2015 г. проф. Георги Дюлгеров получава голямата награда за цялостно творчество на Българската филмова академия. Освен това негови ученици се разписват триумфално в историята на съвременното ни българско кино – Светла Цоцоркова с филма си „Жажда“, Венцислав Василев със „Сняг“. Студентите му признават, че онова, което са научили от Дюлгеров, е да си вярват, че силата им е в това да снимат лични неща и да бъдат искрени. Проф. Георги Дюлгеров е автор и на десетки документални филми, сред които „За момичетата и тяхната Нешка Робева”. Член е и на Европейската филмова академия. Така че бройте бавно до десет, преди да пристъпите към участието в конкурса… защото журито е право в десетката.