Какви стъпки предприеха някои модни марки след карантината

 

 

 

Louis Vuitton

Веднага щом част от противоепидемичните мерки бяха отпуснати във Франция, луксозната марка се възползва от предоставената възможност и откри своя щанд в прочутия търговски център Galeries Lafayette Haussmann. Той се намира на партера, запознава купувачите с новата лятна колекция LV Escale и ще бъде достъпен до 30-ти юни.

Щандът веднага грабва вниманието, защото наподобява типична плажна кабина – много китна и свежа, със синьо-бели райета; със спасителни пояси и дъски за сърф. За лято 2020-а лейбълът представи някои от емблематичните си артикули, но този път с леко променен дизайн. Част от тях включват прочутите модели чанти Keepall, Neverfull и Speedy, които са преосмислени със суперразмерния мотив на бранда Monogram Giant в цветове, вариращи от синьо до бяло, розово, до червено. Използвана е и древната японска техника за боядисване на текстил – шибори.

 

Chanel

На известната френска модна къща ѝ се наложи да отмени лятното си дефиле „Balade en Méditerranée“ (Разходка из Средиземно море). То трябваше да се проведе на 7-ми май на италианския остров Капри, но пандемията от COVID-19 провали плановете на бранда.

Така се стигна до друго решение – на 7-ми юли, ревюто в рамките на парижката Седмица на модата, ще бъде излъчено онлайн: „За щастие здравната криза не успя да осуети изцяло плановете ни – вече разполагаме с около петдесет завършени тоалета. Но все пак се надяваме през октомври да бъде възможно да представим на живо колекцията си пролет-лято за 2021-а: с музика, прекрасен подиум и добро настроение, дори и пред по-малко публика. Това ще бъде последното ни дефиле в Grand Palais, защото от януари 2021 г. ще започне отдавна планираният ремонт на сградата.“ – разясни Виржини Виард, творческият директор на Chanel.

Впрочем брандът вече сподели няколко ексклузивни кадъра на новите си тоалети и аксесоари в своя профил в Instagram, а самата фотосесия бе осъществена на безлюден италиански плаж.

 

Gucci

Междувременно италианската марка създаде дъщерния си профил Gucci Equilibrium в Instagram, свързан с уебсайта https://equilibrium.gucci.com/ , стартиран преди 2 години. И двете платформи отразяват ангажимента на бранда към опазване на околната среда и защитата на човешките права.

Gucci се ръководи от световните проблеми, които оказват съществено влияние и върху нашето колективно бъдеще. – сподели Марко Бидзари, директор и главен изпълнителен директор на лейбъла. – От първостепенно значение е да изградим едно по-справедливо бъдеще, където нечестността и дискриминацията във всичките им форми няма да са разрешени. В светлината на сегашните събития нашият непоколебим ангажимент, борбата с расизма и за равноправие, е по-силен от всякога.“

 

Zara

Двата месеца под карантина, за жалост, се отразиха много зле на испанската група Inditex, притежаваща някои марки като Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear. Преди броени дни Inditex публикува резултатите си от първото тримесечие на тази година, които изобщо не са розови – продажбите са спаднали до почти 44 процента.

Загубите на Inditex за първото тримесечие на 2020 година.

За да се справи с този тежък период, Zara обяви, че ще затвори около 1200 магазина в цял свят или 16% от търговските си обекти. Посещаемостта на физическите бутици на бранда също е спаднала – с 59.8 на сто в сравнение със същия период за миналата година, въпреки въведените строги санитарни мерки. По тази причина започна постепенното преминаване към онлайн пазаруването: в него ще бъдат вложени около 2.7 млрд. евро, а прогнозите са, че към 2022 г. делът на приходите от електронната търговия ще достигнат до 25% от цялата печалба на марката.