Ferrari GTC 4 Lusso 2020 – опасно бърза и за цялото семейство

Ferrari e известна със своите суперкари, но компанията умее да прави и мощни луксозни автомобили. Моделите 2020 GTC4Lusso и GTC4Lusso T са илюстрация на опита на бранда в сегмента. GTC4Lusso предлага чудовищно мощен V12 двигател и задвижване на всички колела, докато GTC4Lusso T има по-малък, но мощен V8 с турбо и задно задвижване.

 

Иначе и двете коли са почти идентични 2 + 2 купета, което означава, че имат място за четири, но са само с две врати, което ги прави единствените семейно ориентирани Ferrari в линията на италианския автомобилен производител – засега. Добавянето на двете допълнителни седалки не влошава производителността на GTC4Lusso, както потвърждава максималната скорост на Lusso V12 с 350 километра/час. Но това Ferrari е толкова цивилизовано и удобно, колкото е бързо и свирепо.

Основната разлика между GTC4Lusso и GTC4Lusso T са техните силови двигатели. Lusso се задвижва от 6-литров V12 с естествен аспиратор, докато Lusso T се задвижва от 3.9-литров V8 с двойно турбо. И двата двигателя са чифтосани със седемстепенни автоматични трансмисии с два съединителя, които изпълняват ясни и бързи смени. Но двигателят на Lusso задвижва и четирите колела, докато Lusso T е само със задно задвижване. И двата модела са изключителни изпълнители. Ferrari твърди, че времето им от нула до  100 км/ч. е 3.0 секунди, като GTC4Lusso V12 е по-бързо във високите скорости. И в двата автомобила, трицифрените скорости лесно ще се появят в инструменталния ви клъстер, ако не проявявате повишено внимание. Управлението също е грандиозно, благодарение на чувствителното и прецизно контролиране, което се подпомага от стандартната система за управление на четирите колела. Окачването на GTC4s е настроено за по-голям комфорт при пътуване, отколкото за настройване на горещи обиколки на пистата, но със сигурност бихте могли да го направите и вие; това са Ferrari в края на краищата.

Както се очаква при Ferrari, интериорът е включва море от мека кожа, заобикалящо пътниците в автомобила. Има голям и отзивчив инфоразвлекателен дисплей точно на една ръка разстояние, който се простира на 10.3 инча. Можете удобно да настаните четирима души в кабината на този грандиозен екскурзовод, стига никой от тях да не е над средния ръст. Ferrari предлага широка гама от интериорни опции, включително цвят на кожата, материали за гарнитура и видове седалки, което позволява на клиентите да определят GTC4Lusso точно по свой вкус. За разлика от други конкуренти в сегмента, като McLaren GT и DBS Superleggera, GTC4Lusso разполага с достатъчно товарно пространство благодарение на своя хечбек дизайн.

Нито Националната администрация за безопасност на движението по магистралите (NHTSA), нито Застрахователният институт за безопасност на магистралите (IIHS) са извършвали тестове за катастрофи на GTC4Lusso и това вероятно няма да се случи. Освен стандартна резервна камера и въздушни възглавници, този спортен автомобил не предлага никакви основни функции за безопасност. Ако защитните елементи са решаващи за вас при покупката на автомобил, гледате в грешен сегмент – тук безопасността заема второстепенна позиция пред скоростта. Този “семеен“ спортен автомобил може да се закупи на базова цена от 300 хил. долара.