Audi показва последователност и продължава с електрическата си офанзива – с новото Audi e-tron S и новото Audi e-tron S Sportback. И двата модела S са с изцяло електрическо задвижване, използват три електрически мотора, два от които работят на задния мост. Интелигентният контрол на задвижването повишава безопасността на автомобила и издига динамичното управление на ново ниво. В допълнение към електрическото задвижване на всички колела, превозните средства са оборудвани с електрическо векторизиране на въртящия момент с активно и напълно променливо разпределение на въртящия момент при задния мост.
Новото Audi e-tron S и новото Audi e-tron S Sportback доставят динамика в ново измерение. Предавките e-tron S осигуряват пълното си усилване за осем секунди – 370kW мощност и 973Nm въртящ момент. Стандартният спринт отнема само 4.5 секунди, а ускорението завършва с 210 километра в час. Новите модели S имат два електрически мотора на задния мост и един на предния, което ги прави първите масово произвеждани електрически автомобили в света с три електрически мотора. Разпределението на задвижването им се основава на принципа на модулната конструкция: Адаптиран дизайн на по-мощния електрически мотор, който задвижва задния мост в Audi e-tron 55, вече е инсталиран на предния мост. Предният електрически мотор от e-tron 55 работи заедно със структурно идентичен аналог и индивидуални модификации отзад.
За да се подобри ефективността, само задните електродвигатели са включени, докато Audi e-tron S и e-tron S Sportback работят в нормален режим на шофиране. Предният електрически мотор влиза в действие, когато водачът изисква по-голяма производителност или преди сцеплението да отслабне. Електрическото задвижване на всички колела вече е подобрено с векторизиране на електрическия въртящ момент: Всеки от задните електродвигатели изпраща задвижващите въртящи моменти директно към съответното колело чрез едноскоростна трансмисия. Регулирането според нуждите отнема само милисекунди и може да управлява много високи въртящи моменти на задвижване.
Можете да изпитате отличната пъргавина и сцепление на електрическите модели S, особено когато ги предизвикате по криволичещи пътища. Техният характер има по-силен акцент върху задната част и е дори по-спортен от предходния. Ако контролът за стабилизация ESC е настроен на „спорт“ и системата за динамично управление на Audi drive select е настроена на максимална производителност в режим „динамичен“, оформлението на задвижването става, като при спортен автомобил. Голямата батерия с високо напрежение осигурява балансирано разпределение на натоварванията на оста и е монтирана в ниско положение, сравнимо с това на трите електродвигателя. Това понижава центъра на тежестта на автомобила, което предлага големи предимства по отношение на управлението. Прогресивното кормилно управление, чието съотношение става все по-директно с увеличаване на движението на кормилното управление, подчертава спортния характер. Окачването има S-специфична настройка. Системата Audi drive select предлага седем профила на шофиране. Базовата цена на този електрически SUV стартира малко над 100 000 долара.