2020-а се оказа не само изпитание за модната индустрия, но и донесе много промени в тази сфера. По този повод модната платформа Lyst подготви списък с 10 известни личности, които успяха да въздействат на модните тенденции през тази година.
Ето кои са те:
1. Хари Стайлс
На първо място е британският музикант Хари Стайлс, който почти през цялата година носеше интересни и елегантни тоалети. Още след лансирането на видеоклипа към сингъла си Golden, интересът към сините и тюркоазени блейзъри нарасна с 52%, а към жълтите рибарски шапки с цели 92 процента. Припомняме, че преди време Хари стана и първият мъж, сниман за корица на Vogue, чиято фотосесия предизвика доста разгорещени коментари, както вече писахме – https://special.bg/hari-stayls-zamenya-pantalonite-s-poli-i-rokli/ .
2. Бионсе
И тази година афроамериканската красавица запази короната си за най-голям инфлуенсър сред дамите. След излизането на първия ѝ филм Black Is King по платформата Disney+, Бионсе предизвика истински моден пробив, появявайки се с черен комбинезон с щампи на червени луни, дело на френската моделиерка Марийн Сер. Само 48 часа след лансирането на лентата, търсенето на дрехите на французойката нарасна с 426 процента.
3. Ким Нам Джун (RM)
Макар че е непознат за мнозина, южнокорейският певец и лидер на музикалната група BTS (Bangtan Boys) е доста известен сред подрастващите поколения. Манията по корейската поп музика, наричана накратко K-pop, достигна и до Съединените американски щати. Затова не е за чудене, че този февруари групата гастролира в Ню Йорк. Ким Нам Джун се появи с бял пуловер с поло яка и яке в същия цвят. Само за седмица търсенето на подобно мъжко облекло нарасна с 67 процента.
4. Александрия Окасио-Кортес
От доста време насам модата и политиката вървят ръка за ръка. Затова не е изненадващо, че след вдъхновяващата ѝ реч срещу сексизма, изнесена пред Конгреса на Съединените американски щати, интересът към червения костюм на Александрия Окасио-Кортес се увеличи със 74 процента. Нещо повече – интересът към продуктите на марката Telfar достигна до 163%, след като представителят на Демократическата партия от Ню Йорк похвали нейните чанти.
5. Травис Скот
Самото споменаване на колаборацията между рапъра и Nike увеличи интереса към бъдещия им проект със 128 процента. Още повече, че само 24 часа след лансирането на маратонките Air Max 270, ключовите думи „Travis Scott x Nike“ пренатовариха интернет търсачките с цели 168 на сто.
6. Пол Мескал
След успехите на минисериала Normal People, стилът на обличане на ирландския актьор бързо се превърна в извор на вдъхновение. През лятото интересът към късите панталони, които Пол носеше, скочи с 51%, а костюмът на Louis Vuitton, с който бе облечен за наградите „Еми“, засили търсенето на продукцията на луксозната марка с 44 на сто.
7. Лизо
Вече няколко години подред чернокожата изпълнителка не спира да предизвиква огромен моден интерес. Само преди месец Лизо се присъедини към Savage x Fenty Show Vol. 2, дефилирайки с елегантно синьо бельо, което засили търсенето на продукта на Риана с 96 процента. По същия начин певицата грабна всеобщото внимание по време на миналогодишните „Американски музикални награди“, появявайки се с миниатюрна бяла дамска чанта.
8. Чарли Д’Амелио
Американката, която първа успя да събере 100 млн. последователи в апликацията Tik Tok, направи голяма реклама на бранда Prada, качвайки видео с техен модел розова дамска чанта. Тя успя за нула време да засили интереса към шарените тениски от типа „tie and dye“, след като неотдавна се появи с подобна дреха.
9. Кейт Мидълтън
Херцогинята на Кеймбридж отдавна се слави с изтънчения си вкус. След публичната ѝ поява в началото на август, интересът към маската ѝ с флорални мотиви достигна 185% само в Обединеното кралство. Да припомним, че този април, по време на интервюто ѝ за BBC, тоалетът на съпругата на принц Уилям – особено моряшкият топ – увеличи с 36 процента търсенето в интернет само за 24 часа.
10. Киара Ферани
Едва ли е някаква изненада, че една от най-влиятелните жени в модния бранш, според списание Forbes, е включена в тази класация. Този април колаборацията на италианката с Champion увеличи продажбите на марката с цели 108 процента. А по време на пролетната карантина Versace и Louis Vuitton спечелиха още по-голям зрителски интерес, след като Киара Ферани позира с пеньоар и домашни чехли с пух на брандовете.