Yamaha обяви новите YZF-R1 и R1M 2020, за да засили своята суперспортна линия с подобрения цялата версия. Изисканият двигател изтласква оптимизирана мощност на всички предавки, а R1M разполага с панели, изработени от въглеродни влакна, за да поддържат ниското му тегло. Обновеният пакет за качество и безопасност на електронното каране има нови екстри от най-високи изисквания, за да превърне новият R1 от най-ново поколение в чудо на инженерството.
Фабриката преразгледа каросерията на YZF-R1 и R1M, за да увеличи максимално производителността и твърди, че е повишила ефективността на новия си проект с 5.3 процента. Може също да се възползвате от намаляване на шума при силен вятър и подобрен метеорологичен джоб за пилота. Двойните LED фарове разделят пътя през нощта чрез вдлъбнатините им от двете страни на центъра. Между тях, отворът за индукция се възползва от въздуха под налягане на предния ръб за бързо усилване на обемната ефективност. Това е добра функция, която е хубаво да имаш с каквато й скорост да се движиш.
Въпреки че панелите на каросерията са наскоро ревизирани, те показват достатъчно класическа R1 визия, за да поддържат основния вид на модела на марката. Предния въздухозаборник е центриран и агресивен, а всмукването на въздух не е единственият му трик. Ако погледнете внимателно над фаровете, ще обърнете внимание на малките крила отгоре. Това са действителни спойлери, които генерират сила надолу с висока скорост за да задържат предното колело и разпънатата част на предния контакт. Една доста типична обвивка се простира чак до под долната част на мотора със стратегически поставени отвори, за да реинтегрира отпадъчния въздух с плъзгащия се поток и да придаде елегантен поглед върху работещият двигател точно под повърхността.
Дръжките за подаване на газта и стъпаловидното стъпало работят с 33.7-инчовата висока седалка, за да образуват агресивен триъгълник на ездача, който има за цел да помогне да се приберете във въздушния джоб, образуван зад предното стъкло. И двата модела се отличават с комплект сгънати пътнически скоби и подложка, а R1M добавя още малко въглеродни влакна на опашката.
Сгушен отдолу е друг LED излъчвател за задната светлина и подобно на огледалата отпред, задните сигнали се монтират към калника. Машината е ограничена на малко над 300 км/ч., като може и повече при сваляне на елктронния ограничител. Цената също е чисто нова и е около 17 000 паунда.