Тя е една от най-големите звезди и икони от Златния век на Холивуд, той – основателят на една от най-известните модни марки в света. Въпреки това съдбата ги среща и между тях веднага се завързва доживотно приятелство, което впоследствие силно се отразява и върху професионалните им успехи. Разказваме ми за невероятната дружба между Одри Хепбърн и Юбер дьо Живанши.
Всичко започва през далечната 1953 г. в Париж. Юбер дьо Живанши току-що е започнал собствения си бизнес във френската столица, след като досега е работил за авангардната италианска дизайнерка Елза Скиапарели. Щом му съобщават, че госпожа Хепбърн ще го посети, младият моделиер е доста сюрпризиран да види, че при него е дошла не американската актриса Катрин Хепбърн, а съвсем друга жена. Това е новоизгряващата холивудска звезда Одри Хепбърн, която току-що е спечелила три престижни филмови награди – „Оскар“, „БАФТА“ и „Златен Глобус“ – за дебютната си главна роля във филма „Римска ваканция“ от 1952 година.

Пристигайки само по тениска, балеринки и панталони тип „капри“, красавицата фактически е изпратена при Юбер от кинорежисьора Били Уайлдър, за да могат заедно да подберат подходящите тоалети за предстоящите снимки на лентата „Сабрина“.

„Казах ѝ, че съм много зает“ – спомня си Живанши. – Тя ме посети точно докато работех упорито върху втората си самостоятелна колекция, а и тогава не разполагах с много работници. Но вечерта я заведох на вечеря, към края на която ѝ заявих: „Ще направя всичко за теб.“

Така, след като модният дизайнер ѝ дава да изпробва някои от тоалетите на втората му колекция, разцъфва невероятното приятелство между един французин и една англо-холандка.

Подир успехите и положителните оценки на „Сабрина“, кариерата на Живанши тръгва стремглаво нагоре. Ето защо не е чудно, че той е пряко отговорен за модната визия на актрисата в следващите филми с нейно участие: „Клоунско лице“ (1957), „Следобедна любов“ (1957), „Шарада“ (1963) , „Двама по пътя“ (1967) и, разбира се, шедьовърът от 1961 г. – „Закуска в Тифани“. Обикновената черна рокля, която Одри носи още в първата сцена, се превръща в една от най-емблематичните и възпроизвеждани рокли за всички времена.

Хепбърн, на свой ред, се доверява изцяло на добрия вкус на моделиера и на неговите изчистени кройки, които идеално пасват на стройната ѝ фигура на танцьорка. Освен това екранната Наташа Ростова немалко пъти е споделяла, че именно облеклото на Живанши ѝ вдъхва нужната смелост, когато прави първите си крачки в киноиндустрията: „Когато за първи път навестих Живанши през 1953 г., все още носех домашно ушити рокли. За мен прелестните му рокли винаги са били еталон за изящество.“ – разказва с много любов и гордост близката му приятелка.

Впрочем най-първите парфюми на бранда – L’Interdit и Le de Givenchy – са специално разработени в нейна чест. По този начин Одри Хепбърн става първата звезда в историята, която не само става рекламно лице на парфюмерийна кампания, но и вероятно последната, която го прави напълно безплатно – само от чисти приятелски чувства.

Но всяко хубаво нещо има своя край…
На 20-ти януари 1993 г., в швейцарския град Толошона, заради рак на апендикса, актрисата напуска този свят само на 63-годишна възраст. Това силно разстройва Юбер, който доброволно става един от носачите на ковчега ѝ.

Две години след кончината на Одри, когато е последното модно дефиле на именития дизайнер, синът ѝ Шон Ферер подарява на Юбер букет от рози, които навремето французинът подарява на холивудската звезда за цветната ѝ градина в Толошона. След 25 години – на 10-ти март – Юбер дьо Живанши най-сетне отива на небето при своята добра приятелка.

Макар и физически напуснали този свят, изкуството, успехите и енергията на крепкото приятелство между Одри и Юбер ще останат в историята, радвайки и вдъхновявайки мнозина, решили да поемат по техните стъпки.