Тя се казва Асата Мейз, модна дизайнерка е и е истинска сензация в „Инстаграм“.
Печели от силно носталгичните настроения по 90-е години, които сякаш са се завърнали, ако видим класическата й чанта, която носи през рамо. Мейз е изработила най-шарената пачуърк чанта и съвсем очаквано – само след няколко часа тя е продадена.
Пачуърк чантите не са единственото нещо, което нашумялата дизайнерка прави. Преди две години Асата Мейз, която живее в американския щат Делауеър, пуска собствена модна линия, като запазената й маркаса пачуърк дрехите и аксесоарите. Като се започне от роклите, които лично тя облича, мине се през блейзърите и се стигне до шапките – тип рибарски – всичко е в стил пачуърк. Купува платове от местни магазини, но обича и да „рециклира“ стари дрехи. „Това, което правя, е реално отражение на това, в което вярвам“, казва Мейз.
За първи път 27-годишната Мейз започва да шие дрехи, след като баба й подарява шевна машина за 15-ия рожден ден. „Тази работа много ми хареса и отидох в колеж да се усъвършенствам“, казва Мейз, която започва да следва моден дизайн в колежа „Олбрайт“ в Пенсилвания. Няколко години по-късно се отказва, за да може да придобие повече практически опит. През 2012 г., когато се премества в Лос Анджелис, започва да работи с победителя в проекта „Project Runway“ Майкъл Костело, а по-късно – в Ню Йорк сътрудничи на модната дизайнерка – Даян фон Фюрстенберг. След като посещава изложението Арт Базел Маями, осъзнава, че иска да шие пачуърк дрехи. За да поддържа бизнеса си, работи в ресторанти на непълен работен ден. И успехът не закъснява – успява да пусне на пазара собствена марка чрез приложението за социално пазаруване Depop.
Броят на феновете й расте постоянно. След като приятел заснема първата й колекция в Гърция, Мейз решава, че иска да направи и модно ревю, за което да ангажира модели, но плановете й са сложени на пауза заради пандемията. Тогава тя решава сама да облече дрехите си и да се снима с тях. Приятелите й не спират с комплиментите, а Мейз използва iPhone XR. Споделя, че като е била по-млада, е била по-неуверена в себе си, но след като започва да носи дрехите, ушити лично от нея, се чувства много по-спокойна.“

Тъй като чантите и дрехите й продължават да печелят популярност, тя се надява да разшири бизнеса си извън „Инстаграм“. Голямата й надежда е да продължи да създава дрехи по поръчка, но този път в реални магазини – от тухли и хоросан. „Бих искала да създам наистина устойчива и екологична компания за производство на дрехи, в която да дам възможност да се развиват и току-що прохождащи дизайнери.“ Вероятно именно погледът на Мейз към бъдещето с идеята да създаде общност от талантливи дизайнери ще й спечели още по-голяма популярност и успешно промотиране на марката.