Маска от Gucci и антисептик Absolut: новите тенденции на COVID-19

Модните къщи преминават от производство на луксозни дрехи и обувки към изработването на медицински маски, за да попълнят дефицитите в аптеките и болниците. Много европейски брандове изразиха намеренията си да шият средства за защита срещу COVID-19. В същото време парфюмерийните и алкохолни гиганти започнаха производството на антисептични гелове.

 

                                                                 

Медицински маски и облекла вместо пролетни колекции

Европейски модни брандове като Gucci, Balenciaga и Saint Laurent, решиха да съсредоточат усилията си върху производството на най-необходимите по време на пандемията неща. На 23 март те съобщиха намеренията си шият маски във фабриките си, след като материалите за тях бъдат одобрени от учрежденията, които осъществяват контрол върху тази продукция.

Компанията Рrada също реши да се присъедини към новия вид дейност след запитване от Тоскана. От там вече обещаха да изработят  80 хил. защитни облекла и 110 хил. маски за медицинския персонал. При това доставките за болниците ще се извършват всекидневно и ще завършат на 6 април, уточняват в съобщението си от Prada Group.

Не остана безучастна и испанската корпорация корпорация Inditex, собственик на Zara и някои други масови брандове за дрехи. На 18 март компанията обяви, че е дарила на испанските медицински служби 10 хил. маски. В най-близко време производителите възнамеряват да изпратят още 300 хил. бройки в болниците, след което Inditex планира да преобразува някои производствени предприятия за изработването на болнични престилки, ръкавици, защитни очила и шапки.

Колкото до холдинга LVMH, който притежава модните брандове Louis Vuitton, Dior и Givenchy, той реши да тръгне по друг път обещавайки да купи от китайски производители 10 млн. маски и да ги достави на болничните учреждения във Франция в най-близко време. След месец поръчката ще бъде повторена за същото количество стока.

Дезинфекциращи гелове от брандове за парфюми

Да помогнат с антисептици решиха още парфюмерийните брандове Givenchy, Christian Dior и Guerlain. За да се ускори процеса първата партида гелове беше разлята в шишенца за мицеларната вода Kenzo, които веднага бяха разпратени в магазините. Антисептиците ще бъдат безплатни за френските здравни учреждения, като холдинга LVMH обещава да ги произвежда в необходимите количества. През първата седмица ще бъдат готови 12 тона от средствата, след което обемите на производство ще бъдат увеличени.

Примерът бе последван от козметичните компании L’Oréal и Coty. По-конкретно брандът La Roche-Posay произвежда дезинфекциращ гел за ръце за болниците и старческите домове, а Garnier ще снабдява с антисептици клиентите си, занимаващи се с доставка на хранителни продукти безплатно.

Дезинфектанти от марки за алкохол

Производителите на алкохол също пренасочиха вниманието си към дезинфекциращите средства за ръце.

Френската Pernod Ricard ще предостави безвъзмездно 70 хил. литра чист спирт на компанията Laboratoire Cooper, произвеждаща антисептични гелове във Франция. Някои подразделения на Pernod Ricard в други държави, включително за водка Аbsolut в Швеция, както и британската пивоварна компания Brewdog, решиха да изработват гелове самостоятелно.

На свой ред инженерната фирма Meggitt обеща да предостави производствените си мощности за изработването на десетки хиляди апарати за обдишване. Автомобилните брандове McLaren и Nissan, Dyson, Airbus, Vauxhall, Jaguar Land Rover, Renishaw и JCB също заявиха готовността си да се борят с пандемията по всички възможни начини.