Автомобилът-прототип е електрически хибрид, създаден от съвместната работа между Special Vehicle Operations на Jaguar Land Rover и Williams Advanced Engineering.
Компанията построи пет C-X75 за да тества и доказва технологията и да провери дали този невероятен хиперкар е подходящ за производство. След като фирмата обяви тираж на 250 от тях на цена от около 750 000 паунда, като съперник на LaFerrari, McLaren P1 и Porsche 918 продукцията на C-X75 беше спряна. Колата е изключително сложна, има голям бензинов двигател, електро-мотори, композитна структора и много електроника, като цяло е изградена от скъпи материали и това до някъде се отразява във високата и цена. От друга страна автомобилът е прототип и носи славата на една от най-популярните поредици филми за James Bond – “Spectre“, където участва и това вдига още повече имиджът и цената му от към предлагане на пазара.
Колата е с четирицилиндров 1.6-литров бензинов турбо двигател с мощност 500 конски сили. Максималната мощност се достига при 5500 оборота в минута. Междувременно има два електродвигателя, един отзад захранващ седемстепенната скоростна кутия и друг отпред. Те правят почти 200 к.с. всеки. Колата доближава комплексно безпощадните 900 к.с., които я карат да ускори до 100 км/ч. за 3 секунди.
Във всяка една линия от повърхността на колата “капе“ елегантност и плавност, поне докато стигнете до гърба, където има страхотен дифузьор, който е предназначен не само за красота. Има и задно крило с множество позиции за понижаване и охлаждане, което в покой седи прилепнало към купето, за да не наруши прекрасните извивки на долната част от гърба на колата.
Вратите са хвърчащи и се отварят от разстояние, освен от кабината, като не изисква от вас да се наведете прекалено към нея, a можете да влезете директно. Вътре човек седи изправен, без да се налага да сваля седалката или да изкривява гръбнака. С други думи, Jaguar се противопостави на изкушението да смали обема на кабината, за да направи място за двигателя, акумулатора, моторите, 14 радиатора и всички огромни механични усложнения на този автомобил и по този начин даде предимство на дизайна и иновациите. Въпреки, че Jaguar C-X75 не беше пуснат в серийно производство, той остава един от най-красивите и бързи проекти на марката.