Dodge SRT Hellcat по-малкият брат на SRT Demon

Dodge Charger SRT Hellcat най-точно се описва като едно от върховите изпълнения на марката, защото външният му вид е респектиращ, а ускорението му – зашеметяващо . С раздут дизайн и мощност до 800 конски сили, автомобилът се вписва като всемогъщ седан.

 

Големият буен Dodge е в класацията на най-мускулестите коли благодарение на своя 6-литров двигател Hellcat, който в базов вид произвежда 717 конски сили. Седаните с такъв размер обикновено са създадени по-скоро за дълги и комфортни пътувания, отколкото за писта, но този екземпляр се справя и с еднакво добре и с двете дисциплини. И все пак управлението му не е толкова гъвкаво, колкото двигателят му. Зарядното устройство SRT Hellcat от 2020 г. е достатъчно практично и силно, за да може да го карате без условия.

Dodge прави това, което може най-добре, когато става дума за нови актуализации на водещите му  модели, добавяйки им повече сила и иновации. Hellcat от 2020 г. развива 717 конски сили, много повече от предишният. Има и нов модел Redeye, който наследява производителните части от ограничената и изключително рядка продукция Dodge Challenger SRT Demon. Двигателя на Hellcat е подобрен спрямо базовия за да постигне 800 конски сили и 980 н.м. въртящ момент. Redeye може да се похвали и с уникален и функционален дизайн на купето, както и със специални джанти от 20 и 21 инча.

Без съмнение, основната атракция на Hellcat е неговият 6.2-литров V8 агрегат . Моделът Redeye пък разполага с подобрена версия на двигателя Hellcat и е строго ограничен за разпространение. Dodge твърди, че Redeye може да направи четвърт миля за 10.6 секунди. Цялата мощност е насочена към задните колела чрез бързо сменяща се осемстепенна автоматична трансмисия. Последният Hellcat постигна от 0-100 км.ч. за 3.8 секунди и завърши четвърт миля за 11.9 секунди. Неговата нереална производителност не идва плавно, като при S clasa и шофьорите трябва внимателно да прилагат педала на газта, за ​​да поддържат сцепление и колата да не се завърти, а големите му задни гуми са твърде скъпи, за да бъдат сменяни след всяко каране.

Стандартната настройка спомага за подобряването на контрола на каросерията и влизането в завоите благодарение на по-широките, по-здрави гуми и по-твърдите компоненти на шасито. Все пак предните гуми на могъщият Dodge Hellcat не комуникират толкова много с волана поради голямата мощност, която идва само от задните колела, казват тестовите пилоти. Мускулестият  гигант е на стойност от 80 000 долара.