Добрият лидер винаги гледа да отдели част от времето си за нуждите на своя екип, въпреки че работният му график е запълнен със задачи и срещи. Като помага на някой от своите служители фактически увеличава шансовете си за по-ползотворна и продуктивна работа. Предлагаме ви седем начина, по които ще съумеете хем да помогнете на екипната работа, хем да разпределите по-добре времето си.
1. Покажете загриженост
Опитайте се да се отбиете до работното място на вашите служители, да ги поздравите в коридора или да разберете как се чувстват, заговарайки ги. Щом като сте направили контакт и сте показали, че ви интересува как са -не е загуба на време. Разбира се, това не означава да прекъсвате работния им процес – сами ще усетите кога е дошъл точният момент.
2. Изберете точния момент за съвет
Можете да дадете съвет на вашите служители не само по време на вашите тет-а-тет срещи, но и в други по-подходящи моменти. Например, дръпнете ги настрани след представянето им на важна среща, за да им кажете, кое е сработило и кое има нужда от подобрение. Помагайте им и ги обучавайте, когато видите, че има пропуски в тяхната подготовка или в начина им на мислене. Намесете се деликатно, когато се намират в рискова ситуация, когато губят самообладанието си, когато са разсеяни повече от обичайното или се извиняват за щяло и нещяло.
3. Разговорите насаме са по-добри от разговорите сред много хора
Добре е, когато възнаграждавате или хвалите вашите служители във важните моменти, но е още по-добре, ако подберете специално момента. Да речем в един спокоен ден на работа намирате време да се спрете до бюрото на служителя си и го извикате в офиса ви. Отделете пет минути, за да му кажете защо точно го цените толкова много.
4. Помогнете им да заблестят
При всекиго от нас идва моментът, когато ни предстои важна среща или изпълнение на важна задача. Помогнете на вашите служители да са готови не само за тези срещи, но и за всякакви екстремни ситуации. Инвестирайки в успехите им и в самите тях, вие инвестирате и в себе си.
5. Поговорете за кариерата им
Трябва да ви е грижа както за вашата кариера, така и за тяхната. Най-лесният начин да го разберете е като просто попитате всеки от тях как вижда кариерното си развитие в бъдеще. Може да ги насърчите и да обсъдите откровено какво наистина ги мотивира и какво очакват от кариерата си. Това би било наистина голяма стъпка за вас и за тях.
6. Бъдете винаги готови да помогате
На първо време, разбира се, трябва да определите вашите граници и докъде ще е лимитът ви за ангажиране. Служителите не трябва да свикват да ви спират за съвети по няколко пъти всеки ден. Особено за неща, които са напълно способни да решат и сами.
Но имайте предвид, че когато им кажете, че ще сте там за тях, за да им помогнете, наистина трябва да удържите на думата си. И когато имат нужда от помощ, оставете настрана това, което правите, за да им обърнете по-добре внимание.
7. Уверете се дали всичко със служителите ви е наред
Ако имате добри отношения с работниците си, ще знаете кога и какво се случва в офиса или извън него. А за да имате добри взаимоотношения с тях, трябва да се погрижете да разберете дали всичко е наред, имат ли нужда от помощ, какво може да ги затруднява.
Например Артър Демулас, основателят на веригата за хранителни стоки Market Basket, е почитан и уважаван от служителите му, защото помни до най-малки подробности ежедневните им борби и проявява достатъчно грижи за тях и техните нужди, освен за своите.