Британската резиденция в София бе домакин на вдъхновяващо събитие, посветено на зелената трансформация, устойчивите бизнес модели и отговорното потребление.
Организирано от Департамента по бизнес и търговия (DBT) към Британското посолство, събитието представи внимателно подбрана селекция от британски марки – както утвърдени лидери в устойчивото производство, така и компании, които с ентусиазъм започват да развиват своите практики в посока на по-устойчив и съзнателен бизнес.
От „чиста“ козметика и „бавна мода“ до рециклируеми материали – британските марки показаха иновативни подходи за намаляване на въглеродния отпечатък, прилагане на кръгови бизнес модели и използване на природосъобразни ресурси в подкрепа на биоразнообразието.
Сред участващите компании бяха:
The Body Shop и Lush – лидери в устойчивата и етична козметика
Laura Ashley – емблема на британския стил и уют за дома
Alchemista – представящи луксозни британски аромати и козметика (AMLY, Jorum Studio, Sarah Baker, Boujee Bougies)
Medik8, Intelpharm и Zlatna Ribka – обединяващи водещи марки за грижа за кожата и косата (Medik8, Scottish Fine Soaps, Yardley, Grace Cole, Kent, English Soap Company, Fruit Works и Philip Kingsley, Hairburst, West barn & Co);
NEXT и MDL – британска мода за деца и възрастни (Next, Solace London, YUZEFI, J.W. Anderson, Paul Smith)
DS Smith – лидер в интелигентните и екологично съобразни опаковки
MINI Electric – емблематичен британски електрически автомобил, посрещна гостите на входа на Резиденцията – символ на устойчивото и смело бъдеще;
По време на събитието гостите имаха възможност да се насладят на специална селекция от британски храни и напитки – от традиционен английски чай и бира до автентични британски вкусотии, които допринесоха за създаването на неподправена атмосфера, носеща духа на Обединеното кралство. Британските марки бяха представени от техните партньори в България – HIT Max, Дар от Боговете, Costa Coffee, Axxon (представители на Ahmad Tea) и Beer Shop.
В своето приветствие британският посланик, Н.Пр. Натаниел Копси, подчерта, че устойчивостта е ключов ангажимент, който изисква активни действия както от бизнеса, така и от потребителите и добави: „Тази вечер не е само за брандовете – тя е за всички нас! С всяка нова идея, с всяко ново партньорство, ние градим мостове – между нашите култури, пазари и хора.“

Събитието „Най-доброто от Великобритания: Зелено и Великолепно“ потвърди ролята на Великобритания като глобален лидер в устойчивото развитие, зелените иновации и бизнес практиките с мисъл за климатичните промени. То показа, че бъдещето на стила и комфорта е неразривно свързано с опазването на планетата и отговорното отношение към нашите общи природни ресурси.