На Япония отдавна ѝ се носи славата на държава, където редът, дисциплината и организацията са на много висок почит. Това за пореден път бе потвърдено от неотдавнашния рекорд на един японски аеропорт. Ето защо:
Международното летище „Кансай” (関西国際空港), обслужващо най-вече град Осака, се похвали, че за цели 30 години то не е изгубило нито един пътнически багаж.
По данни на NPR, аеропортът, намиращ се на изкуствен остров в Осакския залив, е открит за първи път през 1994 година. „Кансай” ежегодно обслужва около 31 млн. пътника и 8 пъти е носител на международния приз за „най-добър доставчик на багаж”.
Но каква наистина е тайната за успех на летището, което само през миналата година е обработило към 10 млн. багажа?
Това е така наречената Многослойна проверка – двама или трима служители биват специално назначени, за да оценяват, проверяват и следят за всяка една чанта или куфар за всеки един полет, както и прилежащата информация за всеки транзитен пътник.
„Изключително важно е поне няколко служителя да следят и да споделят информация, за да предотвратят грешки, произтичащи от погрешни предположения.“ – споделя Цуйоши Хабута, супервайзър на багажите в японската компания CKTS, по време на интервю с Nikkei Asia.
„Не мисля, че сме направили нещо кой знае колко специално. Работим както обикновено. Ние си вършим работата ежедневно и сме признати за това. Но със сигурност сме щастливи и доволни от новината, че ще получим награда.“ – каза пред CNN Кенджи Таканиши, служител по връзки с обществеността на „Кансай”.
Любопитно е да се спомене, че в същото време Бюрото по транспортна статистика на Съединените американски щати отчита, че всяка година близо 3 млн. чанти и куфара биват изгубени в страната.